Alla inlägg under oktober 2012

Av Ulla - 11 oktober 2012 17:35

"Jorden kommer inte att överleva om den västerländskt vetenskapliga, materialistiska och framstegsorienterade paradigmen fortsätter att kosumera världen. Att lära sig Mayas hemligheter kan inspirera människan att bli upplyst och få det västerländska imperialistiska tåget att spåra ur på sin väg mot helvetet. Sätter vi kommer göra det på är att skapa fred i vår värld"

 

 

Ur boken Maya koden av -Barbara Hand Clow-

Av Ulla - 11 oktober 2012 17:28

 

 

Vänner  

 

 

Falska vänner vill aldrig ha din mat.

Äkta vänner är orsaken till att du aldrig har någon mat.

 

Falska vänner vet några få saker om dig.

Äkta vänner kan skriva en bok om dig.

 

Falska vänner bankar på dörren hemma hos dig.

Äkta vänner går bara in och säger "skönt att vara "hemma"".

 

Falska vänner hjälper dig upp när du faller.

Äkta vänner ser till att du aldrig faller.

 

Falska vänner tillbringar lite tid med dig.

Äkta vänner är med dig genom hela liv

Av Ulla - 11 oktober 2012 17:10

 

  

Helhjärtat av Ingemar Olsson

 

 

Helhjärtat vill jag göra allt som jag nånsin gör

Helhjärtat vill jag leva

Helhjärtat tills jag dör

Helhjärtat vill jag äga allt som jag nånsin får

Helhjärtat vill jag mista

Sånt som inte består

Helhjärtat vill jag jobba

Helhjärtat vara lat

Helhjärtat vara hungrig

Helhjärtat äta mat

Helhjärtat vill jag glömma

Helhjärtat komma ihåg

Helhjärtat vill jag drömma

Helhjärtat åka tåg

Med hela hjärtat hela tiden

Överallt och jämt

Med hela hjärtat hela tiden

Alldeles bestämt

Av Ulla - 11 oktober 2012 10:18

 

 

 

Vaknade till en strålande höstmorgon, ännu ingen frost, men det känns att det inte är långt borta!

 

  

 

 

Lever på Hoppet   

 

 

Torsdag 11 oktober

 

Namnsdag Erling Jarl

 

 

 

 

 

 

   

 

 

   

 

 

Fånga dagen !


Var rädd om dig !


Ha en bra dag !


Hittar inga ord idag och tror att många tröttnat på denna blogg,,,kanske skall sluta,,,!!!???

 

Av Ulla - 10 oktober 2012 18:02

 

 

En tanke

 

Kom ihåg att... även ett litet steg, är ett steg framåt.

 

 

 

 

Hej vänner !

 

Vilken höstdag !

 

Härligt !

 

Vi har varit med sonen idag och hjälpt honom lite,,,,,men vi har även promenerat och tränat.

 

Hoppas du får en skön kväll.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Se människan medmänniskan i underläge den utsatta och hotade som om hon vore du själv eller en av de dina, din mor – ditt barn – din bror så vet du vad du ska göra!


Margareta Melin .

 

 

Av Ulla - 10 oktober 2012 11:04

 



 




 






Varje morgon har vi en möjlighet att börja om och reparera gårdagens misstag – tidvattnet sopar varje dag stranden ren på nytt.

Edward Bond

 

Hallå.....

 

Onsdag idag,,,,,men det visst ni väl eller ? Men det kan faktiskt vara svårt ibland och hålla ordning på dagarna.

Här vaknade man upp till blå himmel..... Regnet borta och solen framme...så skönt. Fortfarande lite  kallt och blåsigt men bara det inte regnar så får man vara nöjd.

 

Alla som läser min blogg har inte undgått att jag älskar ord i alla former, jag tycker om att samla på tänkvärda ord och dikter. Ord som jag kan gå och fundera över under dagen,det ger mig många gånger mental smärtlindring...... Det är viktigt med ord och hur man använder orden,ord kan hjälpa och ord kan stjälpa..... ord kan uppmuntra,ord kan ge tröst. Slösa inte din tid på en människa som inte slösar sin tid på dig. Slösa inte din kärlek på en människa som inte slösar kärlek på dig. Slösa inte dina tårar på människor som får dig att gråta om och om igen, utan att fälla en endaste tår för din skull. Le mot människor som får dig att le, lita på de som är värda att lita på. Slösa din tid på dem som uppskattar det, och kom ihåg att varje människa gör sin egen lycka genom att välja de människor till sin närhet som får en att lysa!!!

 

Hittade de här kloka orden på facebook,så varför slösa bort tiden på människor som inte ser en för den man är.Utan använd din tid och energi på människor som bryr sig om och uppskattar dig Älska varandra, men gör icke kärleken till en boja. Låt den hellre vara ett rörligt hav mellan era själars stränder. Fyll varandras bägare, men drick inte av samma bägare. Giv varandra ert bröd, men ät icke av samma stycke bröd. Sjung och dansa tillsammans och var glada, men låt var och en av er vara ensam, liksom strängarna på en luta är ensamma fastän de vibrerar av samma musik.

Kahlil Gibran

 

 

 

Av Ulla - 9 oktober 2012 23:00

 

 

Nu i ro slumra in

 

 

 

En liten trygg vaggvisa som passar både stora och små......

Nu i ro, slumra in allra kärestan min

Låt en ängel ta din hand bort till drömmarnas land

Och låt tankarna fly till en ny dag ska gry.....

Och en ängel du ser när i drömmen du ler

Som i lysande prakt vid din säng står på vakt

Och med kyss på din mun vaggar hon dig i blund

Låt en ängel ta din hand............

 

(J Brahms – Ingela Forsman)

Av Ulla - 9 oktober 2012 22:00

I kärlek jag vandrar Vid din sida. Jag ser dig skina. Jag ser dig lida. Jag finnes här till tröst. Kom luta dig då Mot mitt bröst. Med vingarna mina, Jag dig famnar. Jag ser dig Jag talar till dig Jag ger av mig till dig Jag berör dig du känner min blick även om du inte ser mina ögon Du hör mig tala Även om du inte hör mina ord Du blir berörd av mig Även om du inte känner Du tar emot av mig Även om du inte förstår Jag ser vad din själ ser Jag hör vad din själ hör Jag känner hur din själ blir berörd Jag vet vad din själ tar emot Jag älskar Dig för evigt

 

Författare okänd

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards