Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Friska vindar denna fredag.,,,

Av Ulla - 26 oktober 2012 13:06

 

 

 

 

Blå himmel….…… är vi inte vana vid, men jag njuter av att det ser mycket ljusare ut, både ute och inne, för idag skiner solen. 

    

 

Träden är nakna..

Löven är fallna ner till marken…

Löven tar sig en dans i färgskiftningar..

 

Tog faktiskt en eftermiddagspromenad igår i solen men det var kallt och bara en stund senare mulnade det på och regnet kom,,,,men rätt var det var så snöade det,,,,,VA! Så var det igår på min baravaradag.

 

Tillsammans kanske vi når toppen, vi faller ibland, men vi hjälps åt upp igen.

Nä, jag ska inte klaga.

Det kunde varit värre.

Jag kom ur sängen.

Mediterade.

Frukosterade.

Åt mina mediciner.

Kollade tv en stund.

En snabb kort promenad ganska kyligt,,,, Hösten doftar fantastiskt gott på morgonen. Morgondoften.

Duschade.

En dag i taget.

En timme i taget.

Möjligheternas dag.

Allt är möjligt. Eller ?

 

Vi for ut och gjorde en del ärenden. Nyss hemkomna så har det druckits kaffe och smörgås och kaka. Det är en stor sol ute men det är en isande vind. Nu skall städas lite och donas.

 

En lugn kväll med tv blir det.

 

,,,och det är  Fredag 26 oktober,,,,,,,,,,,, Namnsdag Amanda Rasmus ,,,,,,,,,,,,,Nationaldag Österrike

 

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna Fredag och en riktigt trevlig helg .....var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....och snart är det slut på sommartiden,,,,glöm inte det...

 

 

 

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards