Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Onsdag igen,,,med mera SVAMMEL,,,,

Av Ulla - 10 oktober 2012 11:04

 



 




 






Varje morgon har vi en möjlighet att börja om och reparera gårdagens misstag – tidvattnet sopar varje dag stranden ren på nytt.

Edward Bond

 

Hallå.....

 

Onsdag idag,,,,,men det visst ni väl eller ? Men det kan faktiskt vara svårt ibland och hålla ordning på dagarna.

Här vaknade man upp till blå himmel..... Regnet borta och solen framme...så skönt. Fortfarande lite  kallt och blåsigt men bara det inte regnar så får man vara nöjd.

 

Alla som läser min blogg har inte undgått att jag älskar ord i alla former, jag tycker om att samla på tänkvärda ord och dikter. Ord som jag kan gå och fundera över under dagen,det ger mig många gånger mental smärtlindring...... Det är viktigt med ord och hur man använder orden,ord kan hjälpa och ord kan stjälpa..... ord kan uppmuntra,ord kan ge tröst. Slösa inte din tid på en människa som inte slösar sin tid på dig. Slösa inte din kärlek på en människa som inte slösar kärlek på dig. Slösa inte dina tårar på människor som får dig att gråta om och om igen, utan att fälla en endaste tår för din skull. Le mot människor som får dig att le, lita på de som är värda att lita på. Slösa din tid på dem som uppskattar det, och kom ihåg att varje människa gör sin egen lycka genom att välja de människor till sin närhet som får en att lysa!!!

 

Hittade de här kloka orden på facebook,så varför slösa bort tiden på människor som inte ser en för den man är.Utan använd din tid och energi på människor som bryr sig om och uppskattar dig Älska varandra, men gör icke kärleken till en boja. Låt den hellre vara ett rörligt hav mellan era själars stränder. Fyll varandras bägare, men drick inte av samma bägare. Giv varandra ert bröd, men ät icke av samma stycke bröd. Sjung och dansa tillsammans och var glada, men låt var och en av er vara ensam, liksom strängarna på en luta är ensamma fastän de vibrerar av samma musik.

Kahlil Gibran

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards