Alla inlägg under september 2012

Av Ulla - 27 september 2012 12:28

Varning...för ett inlägg från en gnällkärring!

 

När regnet öser ner ute så får man skaffa värmen någon annanstans. Med fladdrande ljus och mys både dag och kväll.

 

Det är Torsdag...och jag har hjärnsläpp!

 

Ibland så finns det bara ingenting att skriva. Men ändå kan man inte låta bli att pränta ner några sammansatta bokstäver.

Vad kommer detta inlägg att handla om?

Totalt nonsens!

Absolut om ingenting!

Helt utan prestation!

Om man inte har ett endaste dugg att skriva och ändå kan man klottra ner en massa ord utan innehåll, så är det väl en prestation... Fast orden är ju inte innehållslösa i sig, men betyder inte ett smack just i detta sammanhang!

 

Godmorgon....,,,,,,,,,, Morgonen började inte så bra för mej,,,kände redan i natt,,,,,, Jag fick en sprängande huvudvärk. (och inte hade jag gjort mej förtjänt av den heller...alltså inget rajtantajtan) Och när jag vaknar med huvudvärk är det hopp-i-fanders att bli av med den!,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,sen all annan värk som blir värre o värre…. Jag lider av migrän (ja, inte njuter jag av den iallafall!) och jag har medicin,,,,,, anfallen kommer ju ibland ändå... Där serni,,jag kan skriva och var inte tom,,,,med det klagas,,klaga klaga och klaga,,,det blev en massa ord,,,, ,,,för att inte tala om vädret,,,,,,,

Hujjedamej för sånt höstoväder!,,,det är 13 grader ute och grått,,,och för att inte ha något att skriva idag så blev det en hel del…

 

 

 

Moder Theresa sa "Jag är inte så säker på exakt hur himmelen kommer att se ut, men jag vet att när vi dör och det blir dags för Gud att döma oss kommer han att inte att fråga: "Hur många goda gärningar har du gjort? " Han kommer snarare att fråga: "Med hur mycket kärlek har du gjort vad du gjort?"" En fantastisk människa!

 

 

 

  Nu pågår en aktion i våra hamnar som Transport har utlyst mot bl. a nyanställningar och övertid. Det finns två fack i Sveriges hamnar och Hamnarbetareförbundet stödet aktionen. Det är alltid lika tråkigt när man utlöser aktioner av det här slaget och hoppas det bara blir en ”kortis” I Sverige är det i alla fall under sk. ordnade former. I Grekland exempelvis, verkar det vara som att bita sig själv i svansen när dom har storstrjek efter storstrejk som protest mot nedskärningarna där!

 

 

 

Ha en bra dag bloggarvänner !

Av Ulla - 26 september 2012 08:00

 

  

 

HAR NI HÖRT !!!!!

   

HUMMER,,,,,,,,,,,Jag tror inte det, i alla fall inte idag! I förrgår gick startskottet för hummerfisket och igår såldes den första hummern på auktion och förra året betalade man 31600 för premiärhummern per kilo och det blir nog inte billigare i år. Göteborgs fiskauktion ropar ut hummern nu på morgonen och om några timmar vet vi hur mycket det blev. Vem i jösse namn sätter i sig hummer för det kilopriset. Vänta några dagar och havets guld kostar bara en bråkdel av vad premiärhummern kostar på fiskauktionen idag! Vet ni vad det blev? Etthundratvåtusenkronor du läste rätt 102000:- för ett enda kilo hummer! Jag kan ha mycket roligare för dom pengarna än att äta hummer även om jag tycker skaldjur är supergott!


  

 

KLOKT CITAT

 

Var uppmärksam på hur du frigör din negativitet, så att den inte reflekteras tillbaka i din verklighet.

 

~ Deepak Chopra

 

  


   


Ta dig tid till att lyssna på dig själv. Min gåva till dig är att ha tid med dig själv. "Stanna upp och lyssna på dig själv. Fråga dig själv - hur mår jag, trivs jag med mitt liv, vad behöver jag och så vidare. Gör du det så blir du lika klok som jag", säger denna lilla halvapa som är så söt med sina stora runda ögon och öron.

 

(Ur "Djurens språk" av Solöga)

 

  

 

 

Både min kropp och mina känslor fick jag som gåva och det är lika meningslöst att fördöma mig själv för att jag känner mig rädd, osäker, självisk eller hämndlysten som det är för mig att bli arg på mig själv över storleken på mina fötter. Jag är inte ansvarig för mina känslor utan för vad jag gör med dem. Om jag inte accepterar mina brister så kommer jag helt säkert att tvivla på mina förtjänster "Du borde inte känna på det sättet." Mina känslor uppstår inte enligt logikens lagar. Mitt sinne kan inte veta vad min kropp "borde" känna. Min kropp har sina alldeles egna skäl för att känna som den gör, och när allt kommer omkring kunde den inte ha känt på något annat sätt.

 



(Hugh Prather ur " Rader till mig själv")

 



Ja här var det lite smått o gott att läsa och lyssna på denna onsdag.

 

Väder är det...

 

Krämpor är det....

 

Precis som vanligt allting,,,,


Vi skall på elvakaffe hos vänner och tjöta en stund........vad det blir mer kanske ett apoteksbesök,,,


Hoppas du får en bra dag och vem vet jag kanske återkommer senare,,,,

Av Ulla - 25 september 2012 19:27

I dig själv ligger hela världen .....


 



....och om du kan se och lära dig då finns dörren där och nyckeln i din hand Ingen människa på jorden kan ge dig vare sig nyckeln eller dörren som ska öppnas utom du själv

 

(Krishnamurti)

Av Ulla - 25 september 2012 19:25

Buddha är Buddha

 

Krishna är Krishna och du är du

 

Och du är på inget sätt mindre värd än någon annan

 

Ha respekt för din egen inre röst och följ den.

 

- Osho -

Av Ulla - 25 september 2012 19:21

I det outhärdliga det obegripliga var mig nära . Som en skadad fågel lyft mig till dig göm mig hos dig . Innanför tidens kaos slår mitt hjärta intill ditt . Min enda uppgift nu : att uthärda, överleva Att invänta gryningen

 

 

(Margareta Melin ur "Kärleken en bro")

 

 

 

Av Ulla - 25 september 2012 19:20

 

 

Kroppen minns det du vill glömma

 

(S.Bohle)

Av Ulla - 25 september 2012 19:19

Väsentligt fler människor misslyckas i sitt arbete på grund av sina attityder än på förmågan att utföra arbetet Attityderna är i sin tur beroende av hur du ser på dig själv och din omgivning De är beroende av vad du tänker hur du pratar och hur du resonerar med dig själv De människor som tänker problem - skapar problem - De som tänker möjligheter - skapar möjligheter - Attityder är en fråga om personligt val

 

- Alfred Friman -

Av Ulla - 25 september 2012 12:23

Hej,,,det är bara jag som kikar in,,,,,

 

Tisdag 25 september

 

Namnsdag Tryggve

 

Vaknade stel & urtrött.. Ögonlocken vägde mycket & det enda jag ville var att få somna om... MEN så lätta går det inte..fibroväder,,,, Man ska inte klaga…

En del har det mycket värre,,,t.ex. en väninna till mig som har fått skoskav och hela livet var jobbigt och dessutom huvudvärk och mensvärk,,,,,tänk att få gå hemma som du…VA? Jag hade gärna varit frisk och det sa jag och gärna gått till arbetet. Vips ! Så vart hon sur…..HEJ då,,,,men det är klart hon hade ju mens,,,och är femton är yngre…..

 

"Efter regn kommer sol..." Härlig med höst! Väldoftande kantareller kom till vår dörr igårkväll av goda vänner. Sååå gott !

 

Idag är det gråväder och ett äckligt duggande,mellan skurarna,,,,,vet för jag har varit på sjukgymnastik och gick sedan till apoteket för hämta lite medicin och möttes av en lapp på utsidan ”DATAFEL INGA MEDICINER KAN LÄMNAS UT IDAG ” så det var att vända men då tog jag spårvagnen hem.

 

Nu har jag druckit kaffe och ostfralla med älsklingen som har varit i tvättstugan denna morgon.

 

Det finns alltid de som har det värre… men alla har vi våra skoskav…Eller ?

 

Ha en bra dag vänner !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards