Alla inlägg under september 2012

Av Ulla - 29 september 2012 10:47

 

 

Dagens citat

 

"Livet är en tragedi för de människor som känner och en komedi för dem som tänker."

 

källa: Jean De La Bruyére

   

 

Idag är det,,,,,,

 

Lördag 29 september

 

Namnsdag Mikael Mikaela

 

Hej alla denna dag !

 

Jag har just ställt in kaffekoppen i diskmakinen  och tittar ut genom köksfönstret och det är precis som vanligt. Våt asfalt, regndroppar som faller och allt är grått. Men när jag gick upp så sken solen lite.

Är trött på detta gråväder.

 

Snart är även denna månad September slut. Oktober kommer ett steg närmare vintern.

 

Jaha nu har jag druckit kaffe, ätit frukost, tjötat med gubben, bäddat, plockat,,,pratat med mamma,,,,,vad blir det mer.

Ja min förkylning eller vad det nu är består av huvudvärk och hosta och nysattacker och  ibland droppar det,,,,,kan det inte bli något istället.

 

Vad händer då denna dag ???

 

Inga planer,,,,men det blir säkert en bra dag.

Värken är något bättre denna dag och det gläds jag över.

 

Nåväl får se vad det blir,,,,!!!???

 

 

      

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna lördag ,,,,,var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick.

Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt.

Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris.

Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där....

Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är.

Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Lever på Hoppet som vanligt,,,ja det gör jag,,,,,

Av Ulla - 28 september 2012 19:00

 

 

 

 

 


Något att fundera över. Vad tar jag för givet, vad tar ni för givet? Jag älskar citat och kloka ord som får mig att stanna upp och begrunda, värdesätta och vara tacksam. Det är en bra vana att avsluta dagen med att tänka igenom dagen, leta i minnet så märker vi hur mycket det finns att vara tacksam för som så lätt tas för givet.

 

 

 

 

Fånga dagen ! Lev livet,,,,

 

 

 

 

 

,,,,,,,,,,,,,, omtanke, att bry sig.

Gör det alltid gott?

Kan man göra det för mycket?

Var går gränsen mellan omtanke och att lägga sig i, klampa in i någons privatliv?

Om jag ser att någon jag känner gör val, har svängt in på en sidoväg som  i längden  bara kan leda till ett mycket otryggare, jobbigare liv.

Är det då omtanke att försöka prata med människan?

Eller är det att undervärdera?

Det är ju dock jag som tycker att det är fel väg.

Det är ju mitt problem att må dåligt av att stå bredvid och mina känslor får jag ju ta hand om.....svåra små kloka ord,,,!!!!????

 

 

Av Ulla - 28 september 2012 18:15

 

Varför är det så svårt att tro att man är bra, att känna att just jag är den jag helst vill va. Nå´n annans kvalitéer är sånt man bara vet, men uppskattning från andra tas emot med tveksamhet. Tänk om vi bara kunde byta plats ett litet tag och genom andra ögon se oss själva för en dag. Då skulle du få veta det du inte tror på nu - att det är helt fantastiskt att det finns någon som du.

 

av Siv Andersson

 

  

 

 

”Ett lyckligt liv är bara en kedja av lyckliga ögonblick, men de flesta människor tillåter inte det lyckliga ögonblicket eftersom de är så upptagna med att försöka skaffa ett lyckligt liv.”

 

- Abraham-Hicks

 

  

 

 

”Livet är som en flod med två stränder. På ena stranden finns lycka och på den andra sorg. När vi färdas längs floden kommer vi inte kunna undvika att stöta emot båda stränderna. Knepet är att inte bli kvar för länge på någondera sida…”

 

Hittade den här dikten på nätet…..

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Ulla - 28 september 2012 18:00

 

  Hej igen,,,,då har denna dag också gått,,,,jag har ont i halsen och hostar,,,,vill inte vill inte,,,men vi har varit ute och handlat frukt och grönt och halstabletter,,,dricker te med honung,,,och slappar,,,,ikväll blir det varm smörgås med kantareller och en hög pappersnäsdukar,,,,orkar inget idag,,,,

 

Men men ,,,,,,,,,,,,inte klaga,,,,,,,,lever livet i alla fall,,,,,

 

som sagt,,,,,

 

Hoppas du får en skön kväll,,,,,,

 

 

Trängselskatten i Göteborg ska starta i början på nästa år och man hoppas på att folk ska ta de allmänna kommunikationerna i stället! Då kommer dom smarta på att: ”Vi höjer avgifterna på spårvagnar och bussar så får vi in mer pengar!” Hur tänker man då? En höjning gjordes i januari och en till kommer nu på söndag och den är säkert inte den sista! Nu biter dom sig själva i svansen och folk kommer att sitta en och en i sina bilar, så trängselskatten kommer då inte att tillföra några passagerare till kommunalsnöret! Jag förstår faktiskt inte hur man tänker!

Av Ulla - 28 september 2012 18:00

 


 


 

Av Ulla - 28 september 2012 16:19

 

Av Ulla - 28 september 2012 10:27

Idag…

 

Är första dagen av resten av livet… Den ska man ta vara på. Sägs det. Tralalala... ♪♫ ♫



 


Fredag,,,men det är inte min gubbe som ligger här,,

 

Helgen står för dörren,,,,,,eller vad säger man.

 

Väder,,,ja,,,en sol som försöker leta sig fram annars ganska tråkigt väder,,,,eller kommer det att bli fint,,,ja vi får se vad det blir under dagen.

 

Denna dag,,,,har inga bestämda planer så får se vad det blir.

 

Allt är precis som vanligt förutom att jag nyser och fryser och har lite näsdropp så även maken som naturligtvis är mycket värre än mig.

 

Efter lite lätt städning på morgonen skall jag göra en bloggrunda och sedan ge mig ut på en promenix,,,,,,

 

Ha en bra dag bloggarvänner.

 

 

Av Ulla - 27 september 2012 16:30

 



Fy vilket väder vi har !


Trååååk !


Myser inne,,,,,dricker kaffe, läser, äter,tjötar med gubben,,,löser korsord,,lyssnar på musik,,,längtar efter lite sol,,,,,JAG fryser och nyser,,,,,kan det var en förkylning på gång,,,NEJ vill inte....räcker med värk o annan skit,,,,,

 

Bläääätråkig dag,,,,  

 

 

 


Tur det finns SKRATT i världen. Det gör livet lättare.

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards