Alla inlägg den 24 september 2012

Av Ulla - 24 september 2012 17:49

Vet ni var jag är…?

 

....*trummvirrvel*

 

Jasså? Inte det?

 

Det vet inte jag heller…!!!

 

Wild and Crazy,,,,

 

Jo jag vet !

 

JAG ÄR HÄR FRAMFÖR DATORN,,,,,,

 

  ha ha,,,,,hopp,,,,

 

Hösten är ljuvlig egentligen, nu skall jag sluta gnälla över allt jag inte kan påverka, åtminstone för en stund, hehe. Dagen var en solig dag fram till seneftermiddagen,,,skönt.

Jag for ut med gubben och handlade lite sedan tog jag spårvagnen till stan och gick till frisören,,,blev bara så kortklippt och sedan gjordes ögonbrynen iordning.

Efter det blev det en runda i affärer och jag kom hem med strumpor, en scarf och ett par leggings.

Väl hemma ,,,,,,,,,,,,,,och efter både kaffe o mat,,,,

så blev det lite pysslande av allt möjligt. ,,,,,snart blir det te,,,,,och tv,,,,,,

 

Ha en fin kväll!

 

Kramen goa bloggvänner♥♥

 

 

 

Ja kommer att fortsätta att skriva om det jag vill och känner för,,,,,

 

 

 

Av Ulla - 24 september 2012 09:55

Måndag 24 September

 

Gerhard Gert

 

Nationaldag Guinea Bissau

 

 

Det närmar sig jul,,,,ha ha,,,,,,,,,,

 


Hej och Godmorgon bloggare och alla andra !

 

 

Jajamen....... så här är det: Om 3 månader kommer HAN:

 

 

 

 

Ja men först får vi ha höst eller hur ?

 

Dagen idag bjuder på 7 grader varmt (just nu ) sol och moln,,,,och det blåser lite väl mycket för min smak och huvud.

 

Vad händer då denna dag ,,,,,har sovit lite dålogt i natt och huvuvärken lurar men jag skall mota bort den har jag tänkt,,,,har ont i fötterna,,,ja listan kan göras lång på allt,,,,,,,

 

Men jag har gått en stund på gåbandet vilket jag alltid blir glad för att jag orkar,,,

Pratat med distriktssköterskan......

 

Skall ut i alla fall för att handla lite till kylen,,,samt,,frukt och grönsaker.

 

Jag har under helgen fått lite kommentarer om min tråkig blogg,,,,skit du i den och en del undrar vad jag har för åkommor eller om jag inbillar mig en massa så jag  har besämt mig för att skriva vad jag har......och sen behöver du inte skriva mer.

 

Detta är min blogg,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

 

Sjukdomar / Åkommor

 

Juni 2010 fick jag problem med underlivet och aug. 2010 opererades livmoder och äggstockar bort då det var mycket svåra cellförändringar inför denna operation gjordes bl.a en lungröntgen. Fick dagen efter operationen veta att det fanns något på lungorna. På andra natten drabbades jag av hjärtflimmer och det gjordes en elconvertering. Efter detta startades en fruktansvärd höst med en massa olika tester, biopsier, undersökningar m.m och jag låg mycket på sjukhus……för både hjärtat och lungorna.

Efter ett tag märktes också att jag fått problem med urinblåsan,,,utredning och undersökningar pågår.

Hjärtflimret har jag nu ständig medicin för.

I början av december 2010 startades den första cellgiftsbehandlingen för min lungcancer som från början trodde att det var cancer i underlivet,,,,idag är det stabilt alltså inget som har blivit mer. Men jag går på koll var tredje månad.

Mina urinblåsebesvär är jobbiga och väntar nu på en tid hos gynekolog på sjukhuset rör ställningstagande av vad som skall göras. Det är ganska jobbigt för det mesta går genom lungonkologen vad som skall eller bör göras så allt tar tid.

 

Fibromyalgi (diagnos 1992)

 

Myofasciellt smärtsyndrom axlar/nacke/skuldror/rygg Utmattningsdepression (nov. 1998)

 

Hiatusbråck /magsäckbråck (värk, ofta kräkningar)

 

IBS, Colon irritable (oftast dagliga diareér)

 

Kronisk magkatarr

 

Allergi eller Överkänslighet mot det mesta

 

Sköldkörtelproblem, tumöroperation maj 2002 har efter det halsproblem med heshet.

 

Kronisk stämbandsinfektion

 

Migrän, Spänningshuvudvärk

 

ÖRON: Hörselnedsättning-Tinnitus-Otoscleros (svår tinnitus, har hörapparat vä öra sedan 2004

 

Yrsel av olika former som inte blir bra efter virus på balansnerven okt.2004 går då hos läkare och sjukgymnasten för detta och utreds fortfarande.

 

Med detta kommer en viss oro som jag dras med.

 

Så har jag det,,,,,,men lever alltid på Hoppet som sagt,,,

 

 

 

 

 

 

Önskar en bra dag ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards