Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Torsdag igen,,,med mera SVAMMEL,,,,20/9

Av Ulla - 20 september 2012 09:47

 

 

Slår mig på bröstet, tittar mig i spegeln och talar om för mig själv hur duktig jag är!

 

  

Nyhetsdags gammal och nytt,,,,,,,

 

Rasistofobi,,,,,,,Frankrike höjer säkerheten kring bland annat ambassader, eftersom det igår publiceras nya karikatyrer av Muhammed i den franska satirtidningen Charlie Hebdo. Ja vad säger man,,,,

 

Löjliga straff i Göteborg,,Misshandeln av Carl-Eric Cedvander på Kortedala Torg verkar inte så värst nöjd med domen. Det förstår jag och han är inte ensam om att vara missnöjd. Det pyr på nätet. Personligen vill jag plocka fram en skämskudde. Straffen är pinsamma och ovärdiga en rättsstat.

 

En fru,,,,eller ? Eftersom jag inte är insatt i vad- och hur man bör tycka i den här frågan, så får jag reagera spontant: Jaha, Jesus hade en fru alltså. Vad trevligt. Gör honom ännu mer sympatisk.

 

Goda Nyheter,,,,,Tydligen är det mycket bättre i Somalia nu. Går ordentligt åt rätt håll. Vad skönt. Då kanske en del människor kan åka hem nu och en massa anhöriga slippa att ta sig över halva jorden för att komma hit. Det hade jag velat om jag varit tvungen att fly. Åka hem så fort jag bara kunde. Fast det förstås, har man bott här i tio år, kan språket och är etablerad i arbetslivet/samhället så kanske det inte ligger så nära till hands att återvända. Eller ?

 

 

  Gomorron Sverige !

 

Torsdag 20 september

 

Namnsdag: Elise, Lisa

 

Någonstans... ...där ute, i periferin, finns det som fortfarande är världen. Det som kallas livet. Just nu känns det som om jag inte riktigt är i det. Livet. Det händer saker. Människor gör saker. Världen snurrar på. Livet rullar på. Ja jag lever livet och världen snurrar vidare med mig och alla andra.

 

Vad hösten är vacker när den visar sig från sin bästa sida. Sol, hög luft, ännu lite värme och sprakande färger i naturen. Än har inte alla färgerna kommit men de börjar, rött, orange, gult, brunt, grönt. Fast ännu hänger sommaren kvar med fingertopparna, allt för att ge oss tid att acceptera att snart är vintern här.

 

Det blev en fin höstdag igår i alla fall.... Vi hamnade på Lidl och Rusta för lite handling. Det blev också en eftermiddagspromenad med maken. Sedan blev det en tvättmaskin i tvättstugan. Lite fix hemma.

 

Läste en blogg igår om känslor. Ganska intressant. Jag är inte ensam om mina känslor och tankar. Känslor. Vad är känslor? Det kan vara så mycket! Glädje, kärlek, frustration, lycka, sorg, ilska, längtan, ovisshet, bubblande och spirande förälskelse, ensamhet, stress... Jag känner frustration! Jag VILL en massa, men det HÄNDER inget. Jag känner mig FELPLACERAD. Jag är sjuk ,,jag är ,,,, Nu börjar hon igen tänker ni,,,ja ja,,,det är som det är,,,,jag har världens goaste man i alla fall och det är tur det.

Hur många bloggar läser du varje dag ?

Jag läser många,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,  

 

  Idag skiner solen men det blåser,,,kanske en fin höstdag.

Vid elva tar maken och jag spårvagnen till stan och sammanstrålar med en väninna till oss för hon skall bjuda på lunch någonstans för att käre maken fyllt år. Det tackar man för. Vet inte var vi hamnar.

 

Så blir i alla fall en del av min dag.

 

  

 

"Men moln och dimma är bara luftformer. Ovanför dem strålar solen, månen, evigt."

 

(Japansk vishet)

 

 

 

 

 

 

 

 

"Att se världen i ett sandkorn och himlen i en vild blomma, det är att hålla oändligheten i sin hand och fånga evigheten i en timme".

 

(William Blake)

 

 

 

 

The Journey One day you finally knew what you had to do, and began, though the voices around you kept shouting their bad advice-- though the whole house began to tremble and you felt the old tug at your ankles. "Mend my life!" each voice cried. But you didn't stop. You knew what you had to do, though the wind pried with its stiff fingers at the very foundations, though their melancholy was terrible. It was already late enough, and a wild night, and the road full of fallen branches and stones. But little by little, as you left their voices behind, the stars began to burn through the sheets of clouds, and there was a new voice which you slowly recognized as your own, that kept you company as you strode deeper and deeper into the world, determined to do the only thing you could do-- determined to save the only life you could save.

 

~ Mary Oliver

 

  

 

Önskar dig en bra dag !

 

Fånga dagen och var rädd om dig.

 

Vinkar hej då och lever på hoppet som vanligt.....

 

  

 
 
Rozie

Rozie

20 september 2012 14:10

Kikar in och läser om din potpurri av tänkvärda tankar och funderingar. Angående din fråga om hur många bloggar som läses varje dag varierar det väldigt mycket för min egen del. Ibland blir det mer och ibland mindre. Beror på hur pass mycket andra göromål jag har just denna dag. Det är ju en prioriteringssak.
Kram

http://roziefilosoferar.blogspot.com

Ulla

20 september 2012 14:30

Kram och tack för titten,,,,hoppas du får en fin dag...

 
GeddFish

GeddFish

20 september 2012 14:58

God eftermiddag!
Hur många bloggar jag läser? Kolla på min lista till höger, så betyder det att jag försöker läsa en del, ja, det gör jag i mån av tid, tid har jag, men den fördelas olika.
Mellan raderna förstår jag att du är sjuk men lever ett gott liv ändå!
Kram, fina du! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Ulla

21 september 2012 14:39

Kram tillbaka,,,,,, fina du! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards