Alla inlägg den 15 september 2012

Av Ulla - 15 september 2012 10:15

Psssttt !!!!!!!!!

 

Hej,,,,

 

Vill ni veta vad jag gör? Jo, jag sitter här och ... tänkte att ni kanske ville ha lite fina ord,,,och lite annat prat och gnäll...precis som vanligt.

 

 

 

Dagens Klokord

 

VÅGA!!!

 

Våga skratta högt och ta risken att göra dej löjlig.

Våga visa tårar och ta risken att framstå som sentimental.

Våga sträcka dej mot en annan och ta risken att bli innvolverad i deras liv.

Våga berätta dina tankar och drömmar och ta risken att dom förminskas.

Våga säja att du älskar och ta risken att bli avvisad

Våga tro på någonting och ta risken att mislyckas. 

 

 

 

 

 

Lördag 15 september

 

Namnsdag: Sigrid, Siri

 

Nationaldag: Costa Rica, El Salvador , Guatemala , Honduras , Nicaragua

  

 

Ja det är lördag som sagt.

Vi skall fixa hemma lite.

En sväng till affären för lite grönsaker.

Vi får ett par kompisar på besök ikväll och det skall bjudas på ostpaj som jag gjorde igår och hembakat bröd lite ost bl.a Egentligen skulle vi till dom men en vattenläcka gör att dom fått det lite stökigt.

Cocoskaka blir det kaffet...ja så ser dagen ut.

 

Gårdagens oväder försvann och solen tittade fram och det blev riktigt fint så det blev en promenad för mig o gubben. Efter att både tvättat och bakat var jag ganska mör så det kändes skönt att inta soffan på kvällen.

 


 

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna lördag och trevlig helg var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

 

 

  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards