Alla inlägg den 14 september 2012

Av Ulla - 14 september 2012 17:20

Hon stod i köket och förberedde ägg -kok Han kommer in och hon vänder sig om och säger - Älska med mig! Han skiner upp och tänker detta är min lyckodag! Rädd att hon ska ångra sig sveper han ner henne rakt där på stället rätt på köksbordet och ger järnet. När akten är över reser hon sig upp och säger -Tack och fortsätter att stöka i köket. Mer än konfys säger han - Vad i allsin dar var detta om??? Hon svarar - Äggklockan är trasig och du vill ju alltid ha dina ägg löskokta.

Av Ulla - 14 september 2012 17:18

Detta hände sig på Äldreboendet Gamla Svea på äldreboendet hade blivit förtjust i sin granne Albert. Till slut tog hon mod till sig och frågade om hon fick komma in på Alberts rum på kvällen och titta på TV. "Det går bra", sa Albert, " men då får du allt lov att hålla i min PetterNiklas en stund". Kan jag väl göra, tänkte Svea och började tillbringa kvällarna hos Albert. Ända tills Albert tröttnade och började uppvakta Ester istället. Svea blev väldigt sårad och ledsen. "Varför gör du så här?", frågade hon. "Vad har Ester som inte jag har?". "Parkinson", svarade Albert!

Av Ulla - 14 september 2012 17:17

Hjälp andra, men när du gör det, glöm inte dig själv.

Av Ulla - 14 september 2012 17:11

Den unga mannen frågar sin pappa: "Pappa, hur många olika typer av kvinnobröst finns det egentligen?" Pappan blir först lite förvånad, men svarar: "Jo min son, det finns tre sorters bröst. I 20-årsåldern har kvinnan bröst som är som meloner, runda och fasta. Runt 30 - 40 års-åldern är brösten som päron, fortfarande fina men lite hängiga. Men efter femtio, blir brösten som lökar" "Lökar?" "Ja, när Du ser dem, får de Dig att börja gråta" Detta utlägg fick både modern och dottern i familjen att se rött, så dottern säger: "Mamma, hur många typer av penisar finns det egentligen?" Mamman blir också lite förvånad, men ler, tittar på sin man och svarar: "Jo min dotter, en man går igenom tre faser. I 20-års åldern är en mans penis som en ek, ståtlig och hård. Runt 30 - 40 årsåldern är penisen som en björk, flexibel men pålitlig. Men efter femtio blir penisen som en julgran." "Julgran?" "Ja, död från roten och kulorna hänger där bara som dekoration."

Av Ulla - 14 september 2012 10:18

 

Jag har inte glömt, jag kommer bara inte ihåg.”

 

- Nalle Puh

 

 

  Vad tror ni ?

 

Nya datorer med virus utan extra kostnad! Hur låter det? Du kan få en dator som troligtvis har manipulerats vid tillverkningen i Kina med ett Nitolvirus bl.a Var femte ny dator som kollades var redan smittad. Nitolviruset stjäl personlig information och kan sedan användas för att tömma bankkonton. Det kan alltså vara rysk roulette att köpa en ny dator. ” Sabotageprogram som kan slå på datorns mikrofon och webbkamera utan användarens vetskap hittades också av forskarna. En domstol i USA har gett Microsoft tillåtelse ta kontroll över en webbplats som tros vara kopplad till Nitol-viruset.” GP Det är bara att hoppas att Microsoft kommer åt alla smittade datorer, så vi lugnt kan surfa vidare snabbt och relativt säkert!

 

  

 

Igår kväll va jag så konstigt trött hade lite tryck i huvudet och det hettade om kinderna, jag va alldeles illröd. Sen började jag frysa nåt så fruktansvärt, då åkte både tröjan och varma dubbla sockar på. Kände mig inge alls vidare i natt. Vaknade med lite snuva som nu är borta och huvudvärk som börjar ge med sig, men har fått ont i nacken.....ja det är något varje dag,,,Fibron är jäklig !

Men idag är det fredag vänner. Och ute stormar det som bara den och regnet öser ner. Vi skall tvätta dagen lång. Jag skall baka lite för på söndag fyller maken år och jag vet inte om det kommer någon. Kalas skall vi ha en annan dag. Men man det aldrig någon kanske dyker upp.

Så blir min dag eller vår dag.

Det kommer att bli en del vila också.

Sonen kommer på lunchdate med oss idag. Det får bli kyckling med något till.

 

Ikväll blir det tvsoffan i ryggläge igen. Vila smaska på något och ha det bra.

 

Imorgon skall vi bort,,,,

 

Igårkväll kom....det över mig igen..känslan av..ensamhet. Förstår inte varför. Jag är inte ensam han sitter ju bredvid mig. Vi pratar med varnadra ändå kommer den känslan ibland. Konstigt !

   

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards