Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Ulla - 29 augusti 2012 09:59

Onsdag 29 augusti

 

Namnsdag Hampus Hans

 

Nationaldag Slovakien

 

  Goddagens bloggers !

 

Idag är jag tacksam över att “sitta säkert” i gamla Sverige! Här har ösregnat, varit kyligt, lågtrycken har avlöst varandra och gnället har dragit fram som en storm över landet.

Nu sitter folk på andra sidan Atlanten i New Orleans och väntar på att helvetet ska braka loss, bara sju år, exakt på dagen, efter orkanen Katrina drog fram och skövlade det mesta i sin väg! Invånarna i New Orleans har byggt in sig eller lämnat staden och bara väntar på vad som ska hända! Jag kan bara hoppas att Isaac besinnar sig och lämnar den redan hårt drabbade delen av USA utan att förstöra allt som kommer i hans väg. Som sagt det har varit en underbar sommar i jämförelse mot vad andra får uppleva!


Idag på morgonen kändes det verkligen att hösten har kommit!

Temperaturen var endast 9 grader när jag gick morgonpromenaden. Huga! Men jag konstaterade under promenaden att hösten är vacker oxå. Alla färgskiftningar i naturen som börjar komma och vackra "röda" rönnbär. Hur skönt är det inte att få en tid för sig själv på morgonen, samla tankarna och bara få vara ,,,,alldeles ensam....ja ja maken finns här men jag försvinner upp tidigt för att promenera och meditera,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Snart är det September månad och hösten kommer, men den kan vara underbar också, och hoppas på en lång och fin höst,,,,,med sol mer än det varit i sommar.

Men visst går tiden fort...alltför fort tycker jag.

 

Nu sitter jag här igen och nu skiner solen och det är 14 grader varmt det ser ut att bli en fin dag. Eller ?

 

Vad blir det denna dag,,,

 

Idag skall tvättstugan intas för att köra några maskiner.

 

Igår bakade jag och  pysslade lite här hemma,,,,vi var ute en sväng för att försöka hitta en ny matta men hittar inget som passar,,,,,eller kan man säga att vi tycker olika,,,ja så är det. Så visst har jag hittat vad jag vill ha,,,,hmmm,,,,,

 

Vad skall då hända denna dag,,,,vi tänker  ge oss ut i världen en stund för att se oss omkring ja ja världen jag menar i våra trakter.

 

,,,och jag mår,,,,,och lever på HOPPET  

 

 

 

   

Dagens citat

 

"Älskar du livet? Förslösa då inte tiden, för det är den som livet består av."

 

källa: Benjamin Franklin

 

 

 

Ha en bra dag och var rädda om er,,,,

 

Fånga dagen !

 

Kram till er som läser,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards