Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Ulla - 28 augusti 2012 16:16

 

 

Din skyddsängel

 

 

 

"En liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar.

Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig.

Denna skyddsängel sitter bredvid dig dag och natt så att ingen ska göra dig illa eller att inget hemskt ska hända dig."

Av Ulla - 28 augusti 2012 16:14

En enda....

 

"Hur många änglar finns det?

 

En enda - som förändrar våra liv - är mer än nog."

 

gammalt talesätt

Av Ulla - 28 augusti 2012 16:13

 

 

 

Kan änglar flyga när det regnar ?? Barn är så härliga,de har så otroliga funderingar.Ett barn har gjort följande reflextion. Kan änglar flyga när det regnar,tål deras vingar att bli blöta..... Flyger änglar när det regnar har deras vingar tålighet i fukt kan de verka då åskan mullrar och deras omsorg bära frukt? Var är de då det blixtrar och regnet öser ner är vi säkra om de inte flyger och är hemma, inget ser? Hur vet jag, säg om detta ifall de är ute eller ej ifall de bryr sig om i regnet att skydda lilla mig?

Av Ulla - 28 augusti 2012 16:11

 

 

 

Mjukt som en viskning denna ängel Dig rör.

 

Fyller ditt hjärta.... och lägger så mycket till den kärlek du ger, till alla dem du möter.

 

Din ängel dig alltid följer......

Av Ulla - 28 augusti 2012 10:15

   

 

Tisdag 28 augusti

 

Namnsdag: Gurli, Leila

 

Ur "TUSEN SKÄL ATT LEVA" av Dom Helder Camara

Lär mig att nå oändligheten, ljuset som vid horisonten hjälper himlen att nå ner till jorden och jorden att lyfta mot himlen.

 

   

Hej världen !

 

Åter en ny dag.

 

Agendan är tom.

 

Ja jag mår,,,,,,så där.....

 

Gårdagen var en strålande fin dag,,,,,,,,,,,

 

Hösten smyger sig sakta på och knuffar undan mer och mer av sommaren och jag hade ett besök på vårdcentralen och fick träffa en riktigt mysko läkare,,,förstod mig inte alls på honom. Saknar MIN LÄKARE,,,,varför slutade han.

 

Denna dag,,,väderskillnad Tänk att det kan växla så snabbt. Från den ena dagen till den andra. Från sol och värme till ruskväder ja ja det regnar inte nu men det kommer var så säkra. Det som var igår, är inte idag.

 

 

 

  Lite nyheter,,,,,,,,,,,,,,,,

Det är skillnad på folk och folk. Eller vad säger ni om alla fester och pengar.... Vi har med bestörtning dom senaste dagarna läst om hur man hanterar skattepengar och fixar fester för anslag och skattepengar. Dyra, lyxiga fester för sina medarbetare. Jag hörde någon säga i en intervju igår att dom hade jobbat så hårt och var värda den här brakfesten som uppmuntran! Man blir arg! Anslag och medel till verksamheten är inte öronmärkta för personalfester om någon chef trodde det! Dom som verkligen sliter i samhället idag, är dom som får en klapp på axeln eller om dom har tur, en liten sak i julklapp, en eller två luncher om året om det vill sig riktigt väl! Det är deras uppmuntran! Undersköterskor, sjuvårdspersonal, förskolepersonal, lärare och andra som arbetar i den offentliga sektorn. Vänd på allt och se till att dom får en personalfest värd namnet. Det är dom som ser till att Sverige går runt bl.a Vad jag menar är att få gå ut och äta en god bit mat en gång om året till rimliga priser. Förresten är det inte straffbart att använda våra gemensamma pengar på det här sättet! 

SÄPO är den senaste i raden som haft roligt, ätit och druckit för skattepengar! Inga småsummor precis. Temat för kvällen var James Bond, vilket är passande för SÄPO kan man tycka. Men är inte SÄPO hemligt,,,dåligt skött,,,,

 

  

 

Idag på morgonen har jag beställt fotvård för mig o maken,,,,fast vi fick inte komma förrän 1 oktober så det är en stund kvar..men vi försöker gå varje vår och höst...så skönt.

 

Nu skall jag baka en banankaka,,,,

 

Ha en bra dag !

 

Njut av dagen !

 

Fånga Dagen !

 

 

 

 

Av Ulla - 28 augusti 2012 08:00

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards