Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Ulla - 26 augusti 2012 15:00
Av Ulla - 26 augusti 2012 11:53

   

Mitt himmelrike är att öppna en dörr in till ett tomt och stilla rum - inte för alltid men åtminstone för en ganska lång stund varje dag. Ett rum eller en trädgård - det kvittar vilket: stillhet är livets andefräkt

 

(Mirabel Osler)


  


"SOMMAR" ur Strofer av Gunilla Areskoug

 

Jag rör mig i luften

Jag rör mig i vattnet Luft och vatten rör sig runt i mig

Vad uppstår i mötet

Går jag in i elementen

Går elementen in i mig

Var börjar och slutar jag.

 

  

 

 

Ur "TUSEN SKÄL ATT LEVA" av Dom Helder Camara

 

Lär mig att nå oändligheten, ljuset som vid horisonten hjälper himlen att nå ner till jorden och jorden att lyfta mot himlen.

 


  

 

Hej denna söndag,,,,,,

 

Nu tittar solen fram en stund,,,annars har det regnat under förmiddagen och riktiga störtskurar har det varit under natten,,

 

 Vi tar åter en lugn dag,,,,,fibron är för jäklig denna dag,,,,,vi pysslar inne med allt möjligt,,,så dagen går i alla fall.

 

Njut av dagen din !

 

 

Av Ulla - 26 augusti 2012 08:45

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards