Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Ulla - 17 augusti 2012 09:59

Den korta natten Knappt skymmer natten, knappt har dagen flytt så gryr en annan dag på blanka vatten. Knappt tystnar gökens rop i sena natten så stämmer fågelkören upp på nytt. Då fylls vårt bröst av vemod, och vi klagar att tiden aldrig ger sig någon ro. För snabbt försvinner dessa ljusa dagar då detta land är lämpligt att bebo.

 

-Alf Henriksson.

 

 

Morgon världen,,,,  

 

Inte så speciellt god. Jo då,,,,har sovit som en gris hela natten,,,sååååååååå skönt.

 

Fick mig en skön morgonpromenad trots att kroppen protesterade kraftigt på den tidiga aktiviteten.

 

 

Nu till vädret Solen skiner och en lätt vind men i horisonten ser man mörkt gråa moln eller är dom svarat tro,,,,Man har koll. 5-dygnsprognosen bevakas. Vi får se vad det blir utav vädret vi åker bort i alla fall några dagar kanske en vecka,,,,,vi tar dagen som den kommer.

Världen är ljus och fin av vackra färger även när solen inte lyser varje dag. Man måste komma ihåg att ta till vara på allt det fina.

 

Dagen idag,,,,,

Göteborgs kulturkalas skall få besök av oss en stund,,,,

Ikväll blir det ett besök hos min syster som fyller år,,,,hela släkten samlad,,,

 

Imorgon åker vi bort några dagar,,,,,,kanske inte kommer att synas här inne,,,,det kallas bloggpaus,,,eller så kommer jag att kolla in,,,,

 

 

 

  

Om några dagar skall alla skollediga barn tillbaka till skolan och för 7 åringarna börjar allvaret. Hastighetskontroller över hela landet vid och omkring skolor planeras i samband med skolstarten. Varför har man inte ständiga kontroller där barnen finns? Jag tror inte att bilisterna har en tanke på om det är skolstart eller inte och blåser på, även utanför skolor!

 

   

 

 

Sann vänskap är som god hälsa. Man förstår inte värdet av den förrän man förlorat den.

 

Chales Caleb Colton

 

  

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna fredag och en lika trevlig helg,,,, var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar,,,,,

 

Jag försvinner några dagar,,,tror jag,,,ha ha...nåväl en liten resa till Östergötland och Småland blir det,,,

 

Var rädd om dig....

 

Fånga dagen !

 

      

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards