Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Ulla - 13 augusti 2012 20:00

 


 


 



Precis som jag lovat så skulle jag ge er mer bilder,,,,,




Av Ulla - 13 augusti 2012 16:35

  Den här som lyste försvann,,,,,,

 

När jag kom ut från den goda stunden med massage så började det regna,,,attans,,,

 

Nu skall jag bara vara,,,,,,,ikväll blir det tv med allsång,,,,OS är slut.

 

Ha en skön kväll,,,,,,,,,,,,,,,,

 

   

 

Steget

 

Jag måste ge mig själv en dag, då min tanke får sväva fritt. En dag då jag tar mitt första steg och vet att det steget är mitt. Jag vill vakna upp i ett eget rum, resa mig upp och stå på golvet en stund och fråga mig själv åt vilket håll ska jag gå. Ett steg i sänder. Och sedan ett steg till. Det är härligt att se vad som händer. När man går åt det håll man själv vill. Jag måste fråga mig själv vem jag är och varför jag gör det jag gör. Jag kan inte leva med dörren stängd och mitt liv står utanför. Och ropar man på mig från alla håll så svarar jag: – Vänta en stund. Idag vill jag följa min egen röst. Idag är jag ingens hund – ett steg i sänder. Och sedan ett steg till. Det är härligt att se vad som händer när man går åt det håll man själv vill.

 

/Kent Andersson

 

   

 

Citatet

 

"Syftet med att skriva är att underblåsa svaga idéer, fördunkla rättframma resonemang och förhindra klarhet. Med lite övning kan skrivandet bli till en skrämmande och ogenomtränglig dimma"

 

- Bill Watterson

 

  

 

 

Av Ulla - 13 augusti 2012 10:31

Hej hej,,,,  


,,,,,jag vaknade tidigt och tittade ut genom persiennerna,,,och där var den igen. SOLEN !

Åter en dag med sommarkänsla.

Låg kvar en stund och dåsade.

När maken gick iväg till sin sjukgymnastik gick jag upp och duschade, åt lite fil, tittade på tv och läste tidningen  .

När han kom hem igen så blev det kaffe och macka med våra goda tomater.

Nu sitter man här och planerar dagen....ja det finns inte mycket idag.

Men halv två skall jag på massage och då tar jag en promenad innan dess.

Så det blir en fin dag.

Får väl försöka få lite sol på näsan även denna dag och sitta och njuta på balkongen.

Måste ringa några samtal,,,,,ja även denna dag kommer att gåt med världens fart.

 

 

 

 

 

 

“Hela livet kommer vi att umgås med oss själva – varför inte göra detta umgänge så trivsamt som möjligt?”

 

Bibi Langer

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagens citat

 

"Läsning gör inte en människa vis, den gör henne bara lärd."

 

källa: W Somerset Maugha

 

 

  

 

 

Många kloka och fina ord det finns,,,,,  

 

 

,,,o jag lever på hoppet som vanligt,,,,  

 

 

 

Önskar dig en bra dag !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards