Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Ulla - 12 augusti 2012 23:00

 

 

Oavsett vad som än händer vad livet än bjuder på, så är jag lyckligt lottad kvinna.

Inget kan skilja mig från kärleken till livet och familjen.

Inget kan skilja mig från att älska och bli älskad.

 

Godnatt

 

 

 

Av Ulla - 12 augusti 2012 15:30

  

 

 

Hej på er denna söndag igen !

 

Sommardag,,,,,,

 

Vi for till Stenungsund en sväng satt och tittade på havet och åt glass sedan hälsade vi på min mans gamla faster på hemmet,,,,efter det blev det kaffe hos en kusin till min man som var på hemmet för att hälsa på sin mor.

 

Nu har vi ätit pannbiff/lök och potatis o sås.

 

Kaffe o kaka snart,,,,

 

Laddar ni för OS-FINALEN..? Här hemma väntar vi med spänning på att klockan ska bli fyra.

 

Hejja Sverige!!!

 

Hur det än går i matchen så är det bra, silver eller guldmedalj..vad tror ni?!?

 

 

 

 

Glöm inte att titta på bilderna jag lagt in,,,

Av Ulla - 12 augusti 2012 10:25

  Söndag !

 

Idag smäller det,,,

,,,,Sverige spelar Handbollsfinal....

det får man inte missa...

klockan 16.

 

 

 

.....osså lite annat,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Ingen går säker någonstans. Det oprovoceade våldet finns överallt och ingen vet vad som utlöser det. Jag har vänner vars barn har blivit påhoppade av ingen anledning alls, med varierande skador som följd. Gemensamt är att det är sent på kvällen och att attacken kommer från “ingenstans” Hur skulle en av dessa “påhoppare” reagera om dom blev utsatta för samma sak? Idag kan man läsa att Prins Carl Philip har råkat ut för detta meningslösa våld av en person när han hade varit på en nattklubb i Cannes Det gäller att ha ögon i nacken!

 

   

 

En tjuv skulle troligtvis fira ner sig i en skorsten och på så sätt komma in i en dansk bank och hämta lite värdefulla saker dvs det var ett inbrott på gång. Bankkuppen misslyckades totalt och tjuven fastnade i skorstenen och han hade inte räknat med att fastna i skorstenen, men det gjorde han och satt fast där i två dygn innan räddningen kom. Synd att inte fler tjuvar får tänka över sin situation i skorstenar – gärna vintertid och inte mindre än två dygn!

 

  

 

 

 

Hej  !

 

Vilken underbar dag det var igår… solen lyste minsann från en molnfri himmel. Tänk va solsken kan göra med ens sinne….jag som gått lite i moll den senaste tiden…ordspråket stämmer då på pricken…Sol ute sol inne sol i hjärtat sol i sinnet.

Vi var som sagt i Lilla Edet och hälsade på min Anna och tittade på lilla bebisDaniel,,,,han var hos mig hela tiden,,,,utom när han skulle ha bröstet,,,,,,,,, Roligt att se deras nya hus också,,,,,,det blev både tårta o kaffe och grillning senare,,,en jättefin dag. Bilder på den lille goingen har jag visat,,,,kolla lördag.

Det ska va gött o leva annars kan de kvetta!

 

Dagen idag SÖNDAG,,,,,,,,,,,,,,,,mmm,,,sol igen..om en stund skall vi fara ut och titta på havet eller naturen vi får se var vi hamnar måste vara hemma  till handbollen kl.4.Mamma kände sig ensam idag får se om vi tar en sväng till henne också.....o jag mår ganska så bra denna dag,,,,inte illa eller hur,,,,,

Jaha nu har jag svammlat lite igen….jag kan inte låta bli att låta orden svämma över här inne…det är en befriande känsla att skriva ur sig ord som annars bara skulle samlas på hög..lagras och tryckas undan på något otillgängligt ställe …nu har jag plockat fram några dammat av dem och befriat dem från sitt obekväma gömställe.

 

Fånga dagen så du inte missar allt vackert runt i kring dig.

Lev och njut av allt ..den tid du har här på jorden Se det lilla i det stora hela…

Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad

Allt kan köpas, utom tid En viktig del av livet är att kunna slösa med tiden..,den som inte har tid har heller inget annat av värde.

Den rätta tiden är att koppla av när du inte har tid Carpe Diem…njut av den flyende dagen! “Carpe diem quam minimum credula postero” Fånga dagen , lita ej på morgondagen

LEV HÄR OCH NU!!

 

 

 

 

 

Ha en underbar dag !

Av Ulla - 12 augusti 2012 10:22

 




Min/vår son,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards