Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Ulla - 10 augusti 2012 09:45

 

 

God Morgon!!

 

 

Dagen ligger öppen,,,,,,,,,,,,,,,,

Vädret består nu  av ett stilla duggregn….. Morgonpromenaden gjord..Man hinner tänka mycket under en promeand. Och det går så pass långsamt att man kan titta sig omkring på det ena och det andra.

 

Morgonkaffet är uppdrucket.

 

Fredag redan, vart tog den här veckan vägen? Inte klokt va tiden rusar... Just nu vet jag inte om jag är glad eller ledsen, switch-knappen slår av och på hela tiden. Tankarna snurrar. Jag vill ha klarhet. Jag tänker, är jag nojig?

Stopp! Stopp! Stopp! Vad är det jag skriver? Jag har ju lovat att vara positiv,,,,POSITIV var ordet. Jag är positiv men tankarna kommer alltid att finnas. Pigg o kry......nja,,,,,, Tänker. Analyserar. Summerar. Samlar mig.

Och så ställer jag mig upp redo för en ny dag. Jag har mina grubblarperioder. Ibland är det stora frågor, ibland små. Och vissa återkommer med jämna mellanrum. Oro är räntan vi betalar när vi tar ut morgondagens bekymmer i förskott... Och det är då den ultimata frågan infinner sig: varför lär jag mig aldrig? Tur att vissa orkar lyssna på mig.

Till sist, jag har inget tvång att skriva. Och man behöver inte läsa det jag skrivit. Skönt. Lika lite som man behöver läsa allt annat som verkar ointressant. Puh.

Livet består inte enbart att tråkigheter. Jag har kul också. Det finns ju de som har det värre än jag. Men jag kan inte komma ifrån att JAG som varit nästan friskheten själv och aktiv och arbetssam plötsligt blir sjukpensionär.

Positiva tankar,,,,om en stund skall jag och maken ut o shoppa barnkläder till en liten gosse jag berättat om,,,,,som jag blivit ”mormor” till har än så länge bara sett bilder på honom,,, det lilla livet och hans mamma har varit förkylda så dom har inte orkat. Men imorgon skall vi ta en tur till dom och som jag längtat.

Sedan skall vi se om vi kan hitta lite nya långbyxor till mig,,,,,alla byxor ramlar av mig,,,väldigt bra med andra ord så har jag minskat lite i vikt.

Sedan skall tvättstugan intas några timmar. ,,,,,,,,,,,,,,,,o sen blir det HANDBOLL ikväll.

 

 

 

 

 

Den största svagheten hos de flesta människor är deras tveksamhet att berätta för andra hur de älskar dem medan de är vid liv

 

~ Optimus Prime

 

Ha en underbar dag .....

 

Lämna gärna ett spår om du kikar in,,,,,

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards