Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Ulla - 6 augusti 2012 17:44

“När jag hör någon sucka -Livet är hårt, är jag alltid frestad att säga: -Jämfört med vad?”

 

-Sydney J. Harris

 

 

Ord att tänka på Vad solsken är för blommor, det är leenden för människor.

 

Joseph Addison

 

 

 

 

 

 

EftermiddagsZvammel

 

,,,,,,,,,,,,,,,så kom då regnet,,,,

 

Vårt behov av ljus tycks omättligt. Behov av solljus, av värme och sommar. Det har ju hittills varit snålt tilltaget av denna vara!

Desto större blir vår längtan och Tomas Ledins lakoniska textrad om sommaren som är kort och det mesta regnar bort, samt väderprognoserna skänker ingen tröst och en förhoppning om att det skulle kunna bli bättre. Så många olika sorters ljus och alla tillför de sin egen speciella prägel till livet.

Tänk bara morgonrodnadens underbara ljus eller vinterdagens blåa ljus, ljuset som silas genom grönskan eller strålarna som låter höstfärgerna spraka. Inget artificiellt ljus i världen kan komma i närheten av solljuset!

 

En regnig dag som idag kan jag bara instämma Stig Dagermans ord: Kort är livet hos de ting som brinner. Snart slocknar vingar över mörka hus. Snart slocknar rosorna i nattens trädgård. Men aldrig slocknar längtan efter ljus.

Så "snälla sol vill du lysa , så vi alla slippa och frysa?"

 

Jag är stark, jag är optimistisk, näst intill tokig när jag blir påmind om allt jag gått igenom. Jag ger inte upp, inte ens i tredje taget. Detta är precis vad jag ser när jag ser tillbaka på livet. När du inte längre vet var du står.

Är det dags att gå vidare.

Och jag gick.

Gick ifrån.....datorn och satte på kaffet,,,,

 

Ha en trevlig kväll,,,,med OS eller vad det blir,,,,här blir det OS och Allsång med Lotta på Liseberg....

Ny

Av Ulla - 6 augusti 2012 10:17

Måndag 6 augusti

 

Namnsdag Alfons Inez

 

Nationaldag Bolivia


 

 

 

 

 

Hej ,,,,,

 

Kära vänner!

 

Igår kväll satt jag och läste i min egen Blogg.( mannen tittade på tv) Nä men, så djup och sentimentalt jag skrivit sista tiden...Jag som är så glad och "busig" mellan varven...ha ha hi hi...

Så nu ska jag visa er en "blandad kompott" på annat,,,skall börja fotografera mera och sätt in,,,,fast Ibland Är Livet Taggigt,,,,hmmmm..................

 

Det är Måndag och en alldeles ny vecka igen.

 

Idag är livet taggigt. Värk i kroppen och knoppen tar ner mitt humör.

 

Precis som vanligt säger duu kanske,,, Har varit hos min käre sjukgymnast på morgonen. Värken har lättat lite,,,tack för det.

 

Nu blir det en dag i taget, det räcker. Vänd dig inte om och sörj det förflutna, för de är borta. Bekymra dig inte för för framtiden, för den har inte kommit. Utan lev i nuet och gör det så underbart att de är värt att minnas.

Är det sommar hos dig idag ? Sommaren är den tid då unga drömmer och gamla minns.....?

Eller ?

Vädret här denna dag,,är...mulet men 17 grader varmt.

 

Gårdagen var fin men min värk gjorde att jag vilade mycket mest hela dagen,,,slött o slappt.

 

Önskar er alla nu en fortsatt bra vecka! Hoppas ni kan njuta av den svenska sommaren(trots allt regn). Glöm aldrig bort att ni alla är unika och värdefulla. Varje ny dag erbjuder oss en ny chans att ta itu med livet. Jag skall försöka ta vara på livet det sa ju läkaren,,,, LEV LIVET Ulla...

 

dagens nyhet,,,

 

Jordskalv i natt mellan Sverige och Danmark enligt morgonens tidningar. Jag bor i området där folk har känt av skalvet, men jag bara sov och kände ingenting. Visserligen är jag känd för god sömn, men om sängen skakar borde jag uppfattat något tycker jag. När jag tänker efter, vaknar jag inte av när åskan dånar rakt över oss heller, så det kanske inte är så konstigt! I vilket fall som helst är det ovanligt med jordskalv här uppe och vart tionde år kan det komma ett. Nattens skalv var på 4.4 och var värst i Halmstadstrakten.

 

 

Ha en bra dag,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards