Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Ulla - 2 augusti 2012 21:30

Jag tänker alldeles för tidigt, långt innan nånting har skett.

Tror att nåt skall hända.

Så, jag är framme vid målet och vet precis hur allt ska vara.

Jag har hela planen klar och - iwoom - jag blir stressad.

Tusen tankar och frågor, som inte har några svar.

Varför gör jag så?

 

Jag gillar inte den här känslan som kommer över mig.

Igen.

En obeskrivlig tomhet och saknad efter nåt som jag inte kan ta fasta på.

Det bara känns så tomt.

Så ödsligt.

Så ovisst.

Det fattas nåt.

Och jag förstår inte varför.

Och så undrar jag om jag har gjort nåt, gjort nåt fel så att jag förtjänar detta.

Jag borde kunna säga, gaska upp dig Ulla.

Men jag gör det inte...

 

Nu orkar jag inte fundera. Det blir väl en morgondag, vettja.

Av Ulla - 2 augusti 2012 19:21


 

Av Ulla - 2 augusti 2012 19:19

 

 

"Livet är en labyrint. Man måste gå vilse några gånger innan man hittar rätt."

 

Okänd

Av Ulla - 2 augusti 2012 19:18

Vi är blommor driv oss varsamt.

Vi är jordens hopp.

Låt oss växa vilda och få gå i knopp.

Vi är blommor, bryt oss inte.

Gränslös är vår glöd.

Låt oss växa fria utan våld och död.

Ge oss mod att våga glädjas, glädjas tusenfallt.

Lita på oss ge oss värme för där ute är så kallt.

Vi är barn och vi är många, vi är jordens salt.

Lyssna till oss vi är starka vi kan allt, ja vi kan allt!

 

(Barbro Lindgren)

Av Ulla - 2 augusti 2012 16:51


 

  

Idag tog jag mig en sväng ner på stan.

Hade det inte varit för en lunchträff med kompisen så hade det nog inte blivit alls.

Och jag måste bara säga, jag är inte gjord för att knuffas och stuffas bland en massa människor i butikerna.

En del fattar ju inte att dom ska flytta på sig heller. Inte ens om man säger så högt och övertydligt som man kan: "ja, här var det då trångt".

Nädu, inte ens då förstår dom att dom inte är ensamma.

Men jag krusar inte, jag går därifrån istället.

Så såna som jag är ingen bra affär för handeln.

Jag blir bara less och sur och går hem efter en halvtimma.

Men då får jag väl skylla mig själv för att jag inte tar vara på chanserna.

Men vad gör man?

Jag orkar inte.

Lunch blev det och inköp av ett nytt läppstift sedan åkte jag hem till kärleken.

Kompisen gick o jobbade igen.

 

Nu vankas det snart kaffe och kaka.

 

,,,,,,,,,,sååå får det väl bli tv sedan,,,,och regnet har hållit sig borta hela dagen...

 

Ha en skön kväll,,,,

Av Ulla - 2 augusti 2012 10:15

 

 

”Låt oss gå och hälsa på våra vänner.

 

Vi ska gå för att det är torsdag, och vi kan önska dem alla en

 

glad torsdag.”

 

- Nalle Puh

 

 

 

 

 

Gomorron Torsdag !

 

Jösses då... vaknade av telefonen... Egentligen....alltså...man borde lägga ner hemtelefonen, över 80% av inkommande samtal består av försäljare eller organisationer som erbjuder tjänster av olika slag. Aldrig att man blir erbjuden fri sprit eller nåt annat roligt utan bara en massa skit....nä...så man borde ju säga upp den där telefonen. Ringa o väcka en ,,,va vilket sätt. Men det är klart klockan var nio och gubben stod i duschen.

Nåväl,,,jag är uppe,,,,frukost o kaffe intaget plus en bunt medikamenter.

 

Denna dagen ett tomt blad i agendan.

 

Väder,,,ja visst är det väder.

 

Ont som vanligt,,,,,,men det är något mer !!!???

Hmmm....trött.......

 

Igår var vädret fint....vi hamnade på en spårvagnstur in till stan handlade lite småsaker sen åt vi mat på Jensens Böfhaus...smaskens.

 

Får se vad som händer denna dag. Kommer antagligen att berätta vad det blir.

 

Ha en bra dag !

 

Fånga Dagen !

 

Fånga Stunden !

 

Fånga Ögonblicket !

 

 

 

 

 

Lite nyheter,,,,,,

 

Fullständigt trafikkaos kommer det att bli i Göteborg. Den förhatliga trängselskatten införs i den här stan 2013. Samtidigt stoppar trafikverket halva pendeltrafiken till och från Göteborg. Göteborgs central är redan överbelastad och banarbeten gör det ännu svårare. Många av de önskade pendeltågstiderna kommer aldrig att köras! Tack för det Trafikverket, nu kommer allt fler att ta bilen till jobbet från kranskommunerna. Det blir verkligen miljövänligt! Det spelar ingen roll om det kostar med trängselskatten, men måste ju komma till sitt arbete, var det än ligger. Är det möjligen så att man vill ha in mer pengar via trängselskatten och därför inte kommar att köra pendeltrafiken mer än halva den tänkta turtätheten?

 

   

 

Hotmail ska stängas ner och något annat kommer istället. Vi som har hotmailkonton ska kunna behålla adressen, hur det nu ska gå till. Vi ska erbjudas outlook.com och tids nog ska alla konton föras över till den nya tjänsten, vad den nu ska heta. Det är väl bara att gilla läget, för det hjälper inte att tycka att det är bra som det är. Nya saker kommer hela tiden och det är rättning i ledet som gäller. Det gäller att hitta nytt lösenord ofta och ha olika på olika konton. Jag ha ren massa lösenord på olika sajter och jag har varit tvungen att anteckna på ett block. 

 

Har du ordning på alla lösenord ?

 

  

 

Undrar också en sak ? Finns du på Facebook ?

 

   

 

Åldern...

Ålder är inget man är utan något man har.

Och när man vet att man ÄR, då spelar det ingen roll vad man HAR.

 

J-B Lunden

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards