Alla inlägg under juli 2012

Av Ulla - 3 juli 2012 17:04

Livet blir som det blir, ibland blir omständigheterna sådana att vi inte kan påverka. När vi börjar förstå det liv vi lever, kan det lätt uppstå en frustation som blir något negativt och där önskar man att förståelsen kan hjälpa oss. Vi lär så länge vi lever, heter det, men det kommer inte helt av sig självt. Det är inte alltid vi är villiga att ta emot det livet har att lära. Förändringar kommer vilket vi vill eller ej. Men om vi vill utvecklas, växa och mogna som människor så måste viljan finnas. När vi inte vill, sluter vi oss, stänger alla dörrar. Rädslan gör att vi ofta låser med dubbla lås, istället för att vi öppnar upp, tar emot och ger, välkomna livet med öppna armar. Visar varandra förståelse. Hur skall man kunna ha styrkan och orken att gå vidare, när man gått och går igenom det som är livet nu? Säg mej, vem skulle kunna orka leva utan att få träffa dem man älskar mest i hela världen.

Människan är som en diamant En del förblir kvar i sitt ego Som en oslipad kolbit. De flesta nöts och blöts mot livet Och de slipas så sakteligen till den fina lilla diamant som blir till en människa Som kan gnistra och stråla till andra I kärlekens diamant.

De som inte kan förstå och inte heller förlåta andra människor förblir en kolbit.

 

 

 

Av Ulla - 3 juli 2012 16:57

Av Ulla - 3 juli 2012 16:56

Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar. Men dej vill jag följa i vinter och vår och alla min levnads dagar. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter. Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen. Rosor slår ut ur den hårdaste mark som sol över mörka gärden. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter.

 

Dikt av Nils Ferlin

Av Ulla - 3 juli 2012 16:50

 

 

Kloka ord.

 

Ignorera aldrig någon som verkligen bryr sig om dig, för en vacker dag kommer du att inse att du har förlorat en diamant medans du samlade sten!♥

Av Ulla - 3 juli 2012 16:49

 

 

”Inom mig bär jag mina tidigare ansikten som ett träd bär sina årsringar. Det är summan av det som är jag. Spegeln ser bara mitt senaste ansikte. Jag känner av alla mina tidigare.”

 

Tomas Tranströmer

Av Ulla - 3 juli 2012 16:47

För vart jag än mig i världen vänder så har jag ju med mig, mig själv. 

Liksom.

Det kan vara roligt ibland. Ibland inte.

Men att ta semester från sig själv, det går ju inte.

Av Ulla - 3 juli 2012 09:57

 

Morning,,,,,

 

 

Nu är jag osams med ............................ ............... min Fibro. Den jäkten vill inte att jag skall sova.Så jäkla trist det är att vakna tidigt.... Fick stiga upp vid fem för då gick det inte att sova längre men sen har jag bara suttit här och häckat.In med värktabletter. Finns liksom inget att göra så tidigt. Rädd att väcka grannarna eller gubben som kan behöva sova. Bläddrade tyst i tidningen,,,,

Men gick o lag mig vid halv sju igen,,,och somnade,,, vaknade halv nio igen så nu har frukosten intagits och den första kaffemuggen och lite tjöt med gubben.

 

 

 

   

 

 

Idag 3 juli,,,

 

Väder ja visst det är väder,,,,,sol, moln, blåst kanske blir det inget regn.


Min dag består av att köra några maskiner i tvättstugan, pyssla om mina blommor och städa lite allt med körlekens hjälp. Se vad man skall ha med sig på vår lilla Värmlandstripp i dagarna.

Åker onsdageftermiddag och kommer hem igen på söndag...ifall jag kommer att saknas så vet ni var jag är.

   

 

Dagens citat

 

"Var snäll mot människor på vägen upp för du kommer att möta dem på vägen

ner."

källa: Wilson Minzer

 

  

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

 

  Lever på hoppet som vanligt,,,,,,,

 

 

I Göteborgstrakten idag har Madonnas lastbil med all utrustning vält på motorvägen,,,,kaos,,men det blir säkert konsert imorgon i alla fall,,,,

Av Ulla - 2 juli 2012 16:50

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards