Alla inlägg den 25 juli 2012

Av Ulla - 25 juli 2012 23:45

Borde sova nu.

 

Inte alls trött.


 

Många funderingar o tankar.

 

  

Av Ulla - 25 juli 2012 19:45

 

 

Gokväll !

 

Solen lyste, himlen var blå...

Idag har det varit en underbar dag, lite mera sommar äntligen!

Jag satt precis ute på balkongen och målade tånaglarna och bara njöt i skuggan och det är fortfarande 24 grader varmt.

Tänker att nu går vi in i sista juliveckan och ärligt så måste jag säga, att jag lider med de som haft semester med tanke att det regnat mycket men de har kanske fått njuta av den goa sommaren....ändå. Till skillnad från oss som alltid går hemma av olika skäl.

Idag har vi haft en sådan där dag som sällan inträffar... sol, värme och inget speciellt eller måsten på agendan!

 

Efter en lugn morgon tog jag mig för att pyssla lite inne. Men strax efter tio idag så for vi iväg till Varberg….på hemvägen blev det Kungsbacka/Fjärås och Tjolöholms Slott. En ljuvlig dag med kaffekorgen och lite kycklingsallad så var dagen perfekt.

 

Väl hemma så njuter vi av seneftermiddagen och kvällen.

 

Mitt hem är min borg...Brukar någon säga. Detta gäller även mig. För vart jag mig i världen vänder så längtar jag alltid hem...troligen för att jag inte mår så bra alla dagar,,,,

Men alla har inte lyckan att få ha ett eget hem. Få av oss här på jorden är egentligen förunnade detta. Allt för många saknar ett hem. En plats att bo på. En trygghet som omsluter dem...

 

I brytningen mellan det som var och det som ska komma glömmer vi ibland bort att andas - så ta ett djupt andetag och andas in just NU Allt gott till dig!

 

Kära vänner vill att ni tänker på mig imorgon,,,,håll alla tummar och tår,,,,innerst inne är jag en liten rädd fågelunge dessa dagar.

Vill inte,,,,,men måste,,,det kan vara som sist,,,det kan vara sämre,,,,

 

Ha en skön kväll !

 

 

 

Citat

 

"Får jag vara en tillfällig gäst i ditt liv?"

 

(Jonas Gardell)

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards