Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Ulla - 23 juli 2012 17:09

 


 



Bilderna är tagna tidigare i år vid ett besök där. Där är så vackert.....

Tror inte jag visat dem tidigare.

 

Gör ett besök där när du kommer till Göteborg.

 

Våren/Försommaren är som allra vackrast.

Av Ulla - 23 juli 2012 09:40

Hej hej,,,

 

Måndag den 23 juli,,,

 

EMMA har namnsdag....

 

Ny vecka,,,,

 

Har jag sovit mycket i natt? Nää, tankarna och funderingarna har snurrat. Och jag blir inte klok på vad jag ska tänka, tro eller känna. Jag är glad, ledsen, lycklig och förtvivlad om vartannat. Jag är helt enkelt förvirrad. Jag känner mig nästan, men jag menar bara nästan, som dom här unga tjejerna som bloggar om sig själva och alla viktiga händelser som händer Så jag tänker att jag också måste få vältra mig i mina egna framgångar (fast det blir liksom tvärtom) och tro att det är det mest intressanta på denna jord. Det kanske speglar lite av hur man ser på sig själv, vad man tycker är viktigt och vad man tror att andra tycker om en. Eller? För jag har ju haft en tendens att skriva om sånt som känts liksom "skit, vad dåligt jag mår". Det övriga som hamnar "på pränt", det är bonusstunderna i mitt liv. Men jag försvarar det med att jag har skrivandet som ett dräneringshål, en pysventil eller ett slags reningsverk för sånt som vill ut ur min hjärna. Det känns så mycket bättre efteråt. Eller som jag läste en gång, bloggen är som en spypåse. Men det kan faktiskt också funka lika bra med en motionstur. Eller en halvtimmas avslappning i liggande ställning, meditation,,handla kläder på rea eller nåt...

Jag tittade på blommorna i mitt köksfönster. Dom slokade. Varför ? Vet inte ! Men jag kände mig besläktad med dom. Ibland så slokar man när det är något som fattas. Jag hänger med huvudet då och då och tänker att det inte går att göra något åt. Men vi slokar väl lite till mans ibland eller ?

När jag vaknade i morse kunde jag ha anat vad som var i görningen. Men som vanligt så blundade jag för dom känningar i form av ett lätt dunkande huvud och seghet jag hade, fibrovärk m.m.m.m Egentligen är det bara skrutt just nu.

Alltså med mig.

Åtminstone nästan varje dag.

Huvudvärken försvann i alla fall efter intaget av alla mediciner.

Skönt det !

 

Jag har för tillfället TUSEN tankar (eller egentligen bara en) som suger musten ur mig och det är om bekedet på torsdag jag ältar och ältar.

Tyst och stilla.

För mig själv.

Ibland med maken.

Jag vet att jag inte borde.

Men jag gör det ändå.

Hur gör man så att tiden stannar upp?

Att allt blir som tidigare?

Att det där som man inte vill ska hända inte händer?

Men hur gör man? Låtsas som ingenting?

Nää, jag tror inte det funkar. Inte den här gången.

 

 

Har öppnat balkongdörren för att insupa lite luft. En svala gör ingen sommar. Nä, men en humla, tänkte jag och motade ut en vilsen stackare genom den halvöppna balkongdörren. Tomaterna är så fina,,,,,

 

Vad händer då denna dag ?

 

Tränat och fixat lite hemma.

 

Skall gå till sjukgymnasten om en stund och få lite behandling

 

En väninna/kompis kommer till oss på lunch idag annars blir det bara vara igen.

 

Regnet har öst ner under natten och riktiga stormbyar har det varit.

Idag är det mulet.

 

Igår var det minneshögtid på tv efter det hemska som hände i Norge förra året vackert och fint.

Såg du ?

 

 

 

 

 

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick.

Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt.

Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris.

Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där....

 

 

Fånga Dagen !

 

Fånga Ögonblicket !

 

   

Vilse i skogen är illa nog, men dyker en björn upp som extra krydda blir det dubbelt otrevligt. En man som varit på fest i Krokom gick bort sig i skogen. Han hittade ett jakttorn och en björn kom lufsande i blåbärsriset. Mannen klättrade upp i tornet och satt på tornets tak. Han lyckades banka och slå på taket och björnen tröttnade väl på oväsendet i skogen och gick därifrån. Polisen hittade mannen 7 kilometer in i skogen. Det verkar nästan otroligt att ett jakttorn stod placerat exakt där mannen var när björnen dök upp.

 

  

Hemma hos oss igår kom en man gående med sin fru i rullstol från hemmet han kom lite snett på gångvägen och rullstolen for ner i skogen med tanten som skrek och grät. Stackars mannen. Det fick komma en brandbil, två ambulanser och en polisbil och en massa i vårt hus sprang ut för att hjälpa,,,stackarna så det kan bli. Träd fälldes....vilket liv och vi tittade på från balkongen. Mannnen var alldeles ifrån sig,,,,Personalen från hemmet skällde ända till en brandman sa åt dom att vara tysta,,,,ja så kan det bli en lugn söndag hemmavid oss....

 

  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards