Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Ulla - 19 juli 2012 17:22

  Tjosan tjosan,,,,,

 

Jag är mörbultad. Både mentalt och kroppsligt. Jag vankar omkring, än hit och än dit. Sätter mig ner i fåtöljen. Tittar på tv. Bläddrar bland bloggar och annat. Ska jag skriva något? Neej. Jag orkar inte. Jag ids inte. Jag vill inte. Det ringer i mina öron. Jag är trött. Och jag skulle lätt kunna falla i gråt om något/någon skulle skrapa i min själ. Jag har grubblat länge. Jag kan inte få det att stämma. Och jag konstaterar; jag kan inte lura mig själv. Det värker. Inuti mig. Kväva? Trycka undan? Som vanligt. Men jag är tvungen. Så jag vankar fram och tillbaka. Låter timmarna gå. Dricker en värmande kopp te. Kanske blir det bättre framöver. Det måste. Jag har mina grubblarperioder. Ibland är det stora frågor, ibland små. Och vissa återkommer med jämna mellanrum. Dessa rader skrev jag halv fem i morse,,,,Jag sitter här trots allt och vill skriva men är rädd att ni tröttnar på mig. Skriver bara om min trötthet, sjukdomar...eller ? Nu har det varit intensiva dagar och våra gäster har återvänt hem. Blir så trött av inte orka med allt. Man vill så mycket och samtidigt vet man att man får lida efteråt. Men det har varit härliga dagar i goda vänners lag och innan var det svägerska med barnbarn.

 

Tänk att solen har sån enastående påverkan på folk!! *ler stort och brett’ På nåt vis så känns det som om folk blir inte bara gladare utan vänligare och utomordentligt artiga!! Folk som knappt hälsar på vinterhalvåret går omkring med ett leende på läpparna och om de inte säger HEJ högt och tydligt så tittar de iaf in i ögonen och nickar till! Det tycker jag är riktigt roligt!! Så fram med mer soliga dagar ! Men vad gör det idag,,,regnar,,,,

 

"Livet är som en spegel. Le och det ler tillbaka emot dig." Sagt av Peace Pilgrim (1908-1981). Pacifist, vegetarian och fredsaktivist.

 

Så var det alltså en ny dag igen och dagen heter Torsdag 19 juli och Sara har namnsdag,,,,,,,,,,,,Fruntimmersveckan har börjat.

Har du namnsdag någon dag nu ?

Det har jag,,,mitt andranamn är Margareta…

 

Började dagen tidigt idag emn sov en stund igen vaknade och höll på,,,, med meditation och en kort promenad i omgivningarna trots ett stilla regn. Tyst och stilla. Donade lite på balkongen bland blommor och tomater. Maken städade verktygslådan och städgarderoben.

 

Klockan halv elva ringde telefonen,,,,,Hej där,,,,vill ni äta lunch hos oss idag…visst ville vi det. Så vi for iväg trots värk och trötthet,,,men vännerna känner mig väl så jag behöver inte förställa mig. Det blev en härlig dag. Klockan tolv anlände vi och fick god mat och dessert. Efter en runda i trädgården och en kort promenad med deras hundar så blev det kaffe och choklad i olika smaker och färger,,ha ha…men så mätt jag är men gott och trevligt hade vi dessa timmar som till slut blev 4 st trots att vi inte skulle stanna så länge.

Imorgon åker våra vänner till Gotland och blir borta i 4 veckor.

Får vila en annan dag.

Nu skall det inte göras mer denna dag.

Skall vila kroppastollen i soffan och kolla tv om det nu är något att se på.

 

Imorgon är det en ny dag igen.

 

Då skall det tvättas och ringas en massa telefonsamtal….eller vad det nu blir,,,,  

 

  

 

Dagens citat

"En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten."

källa: Ludwig Erhard

 

  

 

 

 

 

 

 

Nu tar jag kvällen och sjunker ner i soffan en stund.

 

 

 

 

 

  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards