Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Ulla - 17 juli 2012 17:21

  Hej svejs !

 

Meeen...så fort denna sommaren springer!

 

Fast det knappt har varit nån sommar än.... Sommar sommar sommar... Den signaturmelodin är

väl verkligen sommar!?

 

Precis som prästkragar, glass, cykla på krokig grusväg, fiska, höra måsar skria, skavsår, skrubbsår, myggbett...flugor,,,,sol och regn,,,,

 

      Angående vädret,,,det stora samtalsämnet.

Men vad är det med sommaren?? Hålla på att dutta på det här viset! Ömsom sol ömsom regn. Nu får sommaren skärpa till sig! Vi har haft sån otrolig tur under dessa dagar. Runt omkring oss har mörka moln hopats och vi har sett regnväder dra fram men över oss har det oftast varit blå luckor i molntäcket och solen har tittat genom dem ner på oss. Jisses, vad jag börjar bli trött på alla som klagar på sommarvädret! Klagandet sker inte heller med en portion ironi, som jag kan förstå, utan man klagar som om det rådande vädret vore en katastrof. Även JAG pratar väder,,,,, Okej, om det har regnat i veckor och man har översvämning i källaren, då kan man få klaga, men alla andra?! För det är kallt, för blåsigt, för molnigt, för ostadigt, för regnigt, för mycket åska, sämsta sommaren på hundra år och hela sommaren har gått förlorad, tydligen. Snälla ni det är fortfarande bara mitten/slutet av juli! Dessutom bor vi inte längs ekvatorn, så att förvänta sig tropiska temperaturer är lite orealistiskt. Jag gissar att klagandet beror på att man inte kunnat bada och sola så mycket som man skulle vilja. Men, man kan ju göra massor av andra saker - om man tror att det är det enda man kan göra på sommaren missar man ju hela kalaset. Dessutom skonar du din hud om du låter bli att sola! Ha ha,,,,,,,,,,,, Passa på och njut för fulla muggar över att det inte ligger snö på marken och är minusgrader! DET hade varit något att klaga på.

 

Balkonghäng har det dock inte varit så mycket de senaste dagarna men blommor och tomater ser ut att trivas i alla fall.

 

Men,,,,,Idag skiner solen och den inbjöd till en liten morgonpromenad här i omgivningarna där jag bor och jag var alldeles allena. Härligt att få gå en stund för sig själv och bara njuta som grodan av livet.

 

. .....visst är flugor ett dumt påhitt! Jag blir så arg dom flyger in istället för att vara uteoch dom irriterar mig,,,,,,

 

Nu tänker jag hålla tummarna hårt för fint väder och sol. ....och för färre flugor!!!

 

En av sommarens dagliga höjdpunkter är utan tvekan jordgubbsätandet. Vi har köpt och ätit minst en liter varje dag nästan i alla fall; ibland två. De är goda att äta som de är eller på frukostfilen, men allra helst äter jag dem i skål med en skvätt grädde. Som en smak av paradissommar! Jordgubbssäsongen är snart slut. Vilken sorg... Frysta jordgubbar i all ära, men det är inte riktigt detsamma som att äta färska, solmogna bär.

 

Kan man radera en dag? Nej, det går förstås inte. Men ibland skulle det vara ganska bra att få börja om från början. Liksom backa bandet och sen - play - en inspelning startar. En ny dag.

 

Vi får Värmlandsfrämmande,,,,,några dagar ,,,,vad vi gör ,,,ja vem vet,,,Göteborg har många människor här nu från hela världen,,,Gothia Cup det spelas fotboll överallt.

Just nu är vi ensamma nu tar dom Avenyn i besittning och kommer hem ikväll.

 

Jag är trött kan jag säga det har blivit för mycket några dagar.....jag får vä snart vila och jag tänker inte så mycket på att jag skall till Lungonkologen snart,,,,,

 

Fånga dagen !

 

Fånga stunden !

 

Fånga solen !

 

  Tack för rara kommentarer!

 

Blir jätteglad!

 

Ha det gott, både i solsken och regn!

 

Kram!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards