Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Ulla - 16 juli 2012 12:20

 

Tänkvärda ord

 

"Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen som är mödan värd"

 

Karin Boye


  

 

Morsning korsning !!!

 

En ny dag och en Ny vecka,,,igen,,,

 

Idag var jag uppe tidigt.

 

Det börjar kännas som en låååång följetong….det dåliga vädret.

Men gårdagen var bra,,,mycket sol.

Idag är det precis som vanligt vädret kan inte bestämma sig.

 

Idag körde vi svägerskan och barnbarnet till bussen kl 10. Nu har det städats,fixats, donats och jag har även invaderat tvättstugan.

 Är ganska så trött efter dessa dagar kan jag tala om.

 

Imorgon kommer Värmlandsfrämmande som stannar en eller två nätter men dom sköter sig helt själva.

 

Sedan skall vi ha ”semester”.,,,ha ha,,,

 

Namnsdag har idag Reinhold,,,det har min man som andranamn,,,,vilket han inte gillar.


       


Varje människa existerar i endast ett exemplar och hon kan aldrig ersättas med en annan individ. Om penningen och profiten tillåts inskränka och våldföra sig på människovärdet, så är kommunen, staten, politiken och regeringsmakten skyldiga att stå till svars för brott mot mänskligheten.

 

–Björn Ranelid

 

 

 

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

  Hopp hopp,,,,,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards