Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Ulla - 15 juli 2012 13:03


 

 

 

Hej!   

 

Söndag 15 juli

 

Namnsdag Ragnhild Ragnvald

 

      Väder,,,,,,,,,,,,,,,japp,,,, NU blåser det lite  och solen lyser på oss. Hoppas någon har limmat fast den gula lampan där den sitter, så den inte smiter iväg och parkerar någon annanstans. Men ack vilka moln det är stundtals....

 

Jag och maken har varit ute på en förmiddagspromenad.

 

Svägerskan är på stan och sedan blir det Liseberg för henne och barnbarnet.

 

Så nu skall jag lägga mig och vila nu för att orka med - men jag kommer ju tvinga upp mig oavsett. Har varit rejäl aktivitet i lägenheten några dagar blir så med en stor tonåring på besök. Sen har det varit en massa annat också,,,,ja jösses imorgon åker dom hem och på tisdag kommer vänner från Värmland men bara en natt,,,tror jag,,,,

 

Min meditation klarar jag inte av när folk är runt mig,,,,,tråkigt behöver den,,,

 

Meditation handlar inte om att känna något speciellt. Det handlar om att känna vad man faktiskt känner. Det är inte frågan om att tömma eller stilla sitt medvetande. Meditation går först och främst ut på att låta medvetandet vara som det är och få veta lite grand om hur det ser ut just i det här ögonblicket. Jon Kabat-Zinn

 

 

Vissa dagar är tuffare än andra men det viktigaste av allt är att ha hoppet kvar.

 

Var rädda om varandra!

 

Var rädda om er själva!

 

Livet är en gåva.

 

Vi har fått livet för att leva det.

 

Jag väljer att vara trygg i nuet. 

 

 

 

 

 

 

  

Dagens citat

 

"En av de saker som jag tror på, om du vill veta det, är att vi är här för att njuta av livet."

 

källa: Leilani - "Himlen är nära" av Dean Koontz

 

  

 

 

Hej o hå....hej då,,,,, ha en  skön söndag.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards