Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Ulla - 14 juli 2012 14:00


   


Tänkvärda ord

 

"Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen som är mödan värd"

 

Karin Boye

 

  

Hej där ute i sommarsverige !

 

Denna dagen... ett liv var det väl Farbror Melker sa på Saltkråkan,,,,,denna dagen är ett nytt liv en ny dag,,,,

 

Lördag 14 juli

 

Namnsdag Folke

 

Nationaldag Frankrike

 

Idag är det kronprinsessans Victorias födelsedag……

 

Jag har inte varit inne känns lite ofint att sitta vid datorn när kära svägerskan är här med sitt barnbarn. Men nu så gör dom Göteborg ett litet sms kom att dom är ute på båttur till Vrångö….så vädret kan anses skapligt. Fullt upp har dom och det är tur ,,,

Igår for vi omkring lite överallt både med bil och spårvagn…..ja det finns att göra….

 

Vi njuter av stillheten just nu fixar lite här hemma och tar en stund vid datorn.

För övrigt mår jag som vanligt,,,,men har ont i en fot under trampdynan,,,,Vad är det tro ! Annars försöker jag inte tänka på att jag skall till lungonkologen,,,,snart.

 

Nu pratar vi om lite annat,,,,

Det är synd om Stackars rika människor,,,,Jag har många gånger undrat vad det är som gör att superkändisar och superrika människor oftare än andra hoppar in i drogsvängen. På ytan verkar det som hela livet leker, med lyx och pengar som en vanlig bara kan drömma om.Inga bekymmer överhuvudtaget….. vilket naturligtvis inte stämmer, men varför döva allt med alkohol och droger i mängder? Paret Rausing hade allt och det slutade i total katastrof. Hustrun död och mannen misstänks för mord!

Det är ganska skönt att vara en helt vanlig person som gnider och sparar till det jag vill göra allra mest! Eller vad säger ni ?

Manb kan ju förstås vinna på Postkodlotteriet eller annat,,,,hmmm.

  

Inte bara här som det regnar….men just nu uppehåll men ganska grått. Massor av regn hela sommaren och svensken suckar djupt. Det är ju semester….. Det är nog bara en droppe i havet om man jämför med hur det ser ut på andra ställen i världen. Just nu är Japan hårt drabbat. 240000 människor uppmanas där att lämna sina hem. Alltså en kvarts miljon människor som kan ge sig ut på flykt från regnoväder som ställer till det.I jämförelse med vad som kommer där, har vi haft ett lätt duggregn hela sommaren.Stor rasrisk och översvämningar hotar delar av Japan och 20 människor har redan dött därborta i Nippons land.

 

 

 

 

 

Nasse och Nalle Puh sitter under ett stort träd och tänker över livet. Plötsligt frågar Nasse: "Puh, vi har fått två händer för att hålla. Två ben för att gå. Två ögon för att se. Två öron för att höra. Men varför har vi bara ett hjärta?" Puh tänker en liten stund och svarar: "Nasse, det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänkt till en annan, som vi själva måste hitta"

 

  

 

Dagens citat

 

"Outsläckligt skratt skakar om himlarna." källa: Homeros, Iliaden

 

  

Tänkvärda ord

 

"Högre hastighet tenderar att producera mera kvantitet och mindre kvalitet" Boken Jordens och själens överlevnad - en brevväxling från 2018 är som en science-fiction-brevväxling mellan Stefan Edman och Martin Lönnebo. Martin Lönnebo formulerar med denna mening "en ny naturlag" som i varje fall gäller här på jorden bland människor och tomater!!!!!

 

   

 

Jag är stark, jag är optimistisk, näst intill tokig när jag blir påmind om allt jag gått igenom. Jag ger inte upp, inte ens i tredje taget. Detta är precis vad jag ser när jag ser tillbaka på livet. När du inte längre vet var du står. Är det dags att gå vidare. Och jag gick.Jag går alltid vidare,,men ibland är det svårt. Jag blir påmind. Jag påminner mig. Går vidare,,,,,ända stannar jag ofta,,,,är jag stark, är jag optimistisk, är jag tokig....vet inte. Men jag ärjag och stundtals är livet fantastiskt......JAG,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 Det som har hänt har hänt och det som händer,,,händer och lever endast kvar som minnen, hur jag vill förhålla mig till mina minnen, kan jag välja, på ett positivt sätt och se de som erfarenheter eller på ett negativt sätt genom att tro att jag behöver leva kvar i det gamla. Väljer erfarenheten och ser det positiva i det liv jag har nu. Vad som än fattas mig i dag, så kommer jag att få det när jag behöver det. Så jag sitter inte här stilla och förbannar det som varit.

Jag lever.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Ibland orkar vi göra vårt bästa och lite till. Ibland tar allt bara stopp.

 

 

 

 

Nu önskar jag Er alla en fin lördag ,,,  

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards