Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Ulla - 11 juli 2012 23:15

  



Kvällens  citat

 

 

"Skrattet skakar om universum, får det att betrakta sig själv, rörjer dess innersta."

 

källa: Octavio Paz

Av Ulla - 11 juli 2012 19:13

 

Av Ulla - 11 juli 2012 19:01


Kvällshälsning !

 

 

Solen skiner och allt känns så mycket lättare….=)

 

Hoppas att ni haft en skön dag med sol och värme….=)

 

Lite ”vingligt” har jag haft det … dock inte av procenthaltig dryck utan jag fick en rejäl yrselattack på eftermiddagen !!!

Den kom hemma som tur var och antagligen var det för att jag varit på massage.

Inbillar jag mig i alla fall.

 

Posten kom och det gjorde inte saken bättre precis.

 

BREVET,,,,,Lungonkologen.

 

Ja jag vet ju att det skulle komma och att jag skulle bli kallad igen. Vet att jag kallas var tredje månad så  länge det ser ut som det gör. Står still alltså. Men nu börjar oron gnaga igen. Hur ser det ut ?

 

Ok jag skall inte tjata,,,,,,,,

 

LEV OCH MÅ !!! "

 

 

"Undret är inte att flyga i luften eller att gå på vattnet utan att vandra på jorden "

Sagt av en kinesisk vis man

 

Ha det så himla bra och njut av kvällen !!!

 

Jag skall se på tv ,,,Mad Dogs,,,,

 

Kram ♥

Av Ulla - 11 juli 2012 08:30



 Hej,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Idag börjar jag dagen med musik och kloka ord.

 

Idag… Är första dagen av resten av livet… Den ska man ta vara på. Sägs det.

 

 

Gå inte framför mej – Jag kanske inte kan följa dej. Gå inte bakom mej – Jag kanske inte kan leda dej. Gå bara bredvid mej och – var min allra bästa vän. Albert Camus (1913-1960)

  

 

Det är den djupa okunnigheten som framkallar den självsäkra tonen Jean de la Bruyére Själens nyckel Nyckel till själens boning finns i tystnadens rum där finns de flesta svaren vi så ofta frågar andra om (Monica Gullberg-Göthberg)

 

  

 

Vad frost är för blomsterknoppen, det är själviskhet för vänskap.

M. Tupper.

 

  

 

Tur det finns SKRATT i världen. Det gör livet lättare. Ja och som tur är har jag lätt till skratt mitt i allt...

 

  Gomorron Världen !

 

Ny dag !

 

En ny dag.

 

Ett nytt liv.

 

Ett annorlunda liv.

 

Annorlunda kan också bli bra. Inte som förr. Men bra.

 

Onsdag är det visst och det är väder som vanligt.

 

Namnsdag har... Eleonora, Ellinor

 

Nationaldag: Mongoliet

 

Dagen idag,,,lite handling och tvättstugan skall invaderas.

Träning.....

I eftermiddag skall jag på massage,,,gött.

 

På torsdag kommer makens syster från Småland på besök och har lilla barnbarnet med sig.

16 år och två meter lång och fin gosse. Så då får vi se vad som händer. Mn jag skall inte vara med så mycket,,,,Liseberg skall nog få ett besök av svägerskan och barnbarnet det finns alltid något att göra i Göteborg för gäster.

 

  

 

Det har blossat upp en debatt om en reklambild där en kvinna äter korv och har röda läppar som omsluter korven. Hur ska man äta korv, om inte genom munnen? Kvicka personer får genast andra tankar… Det fordras en med snuskig fanatsi för att hitta något snuskigt i det! Jag brukar stoppa maten som jag äter rakt in i munnen! Frågor på det? Har ni sett den ? Finns att läsa i många tidningar.

 

  

Njut nu av sommarens alla dagar eftersom det faktiskt är sommar oavsett väder och släng inte bort ledigheten på att vänta på sommaren; den är ju här - just nu!

 

  

 

Fånga Dagen !

 

  

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är.

 

 

Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

 

 

Jag återkommer senare igen,,,,,tror jag,,kanske,,,dags att göra nytta,,,,men tror jag bloggpromenerar lite först,,,eller,,,,,,,,,hmm..........kanske,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards