Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Ulla - 10 juli 2012 23:00

 

Av Ulla - 10 juli 2012 19:09

  

 

Du har tappat ditt ord… … och din papperslapp, du barfotabarn i livet.

Så sitter du åter på handlarns trapp, och gråter så övergivet.

Vad var det för ord – vad det långt eller kort, var det väl eller illa skrivet?

Tänk efter nu – förrn vi föser dig bort, du barfotabarn i livet.

 

(Nils Ferlin)

Av Ulla - 10 juli 2012 19:06

AKUT !


 

 

På grund av tidsbrist måste jag omplacera mina dammråttor.

Kan hämtas GRATIS och du får själv fånga dem.

De är stillsamma och lugna och orsakar inte så mycket bråk, ligger mest i hörnen.

De är alla grå, i olika nyanser.

De är könsmogna, översexuella och förökar sig i rasande fart.

Av Ulla - 10 juli 2012 19:04

Tänkvärt

 

”Jag vågar stänga dörrar bakom mig , för då vet jag att jag kan öppna nya framför mig .”

 

- kloka ord för själen –

Av Ulla - 10 juli 2012 19:02

Vore jag Gud då skulle jag gråta över människorna, dem som jag har skapat till min avbild. Vad jag skulle gråta över deras ondska och gemenhet och grymhet och dumhet och deras stackars godhet och hjälplösa förtvivlan och sorg. Och jag skulle gråta över deras hjärteångest och eviga hunger, deras oro och dödsskräck och ödsliga ensamhet och över deras öden, deras ömkliga små öden och deras blinda famlande efter någon! …Kanske mig! Och vad jag skulle gråta över alla dödsskriken och allt blod som flyter så förgäves, så innerligt förgäves och över hungern och hopplösheten och nöden och alla vanvettiga plågor och ensamma dödar och över de torterade som skriker och skriker och över de torterande ännu mer. Och så alla barnen, alla, alla barnen, dem skulle jag gråta över allra mest. Ja, vore jag Gud, så nog skulle jag gråta mycket över barnen, för inte hade jag tänkt att de skulle få det så här. Floder, floder skulle jag gråta, så att de kunde drunkna i mina tårars väldiga vatten, alla mina stackars människor, och det äntligen bleve ro.

-Astrid Lindgren –

 

Inte många känner igen Pippi Långstrumps skapare i detta poetiska verk av förtvivlan. Men den förbarmande famnen, ömheten, kärleken känns igen som Astrids. Astrid Lindgren sa själv ”Jesus tycker jag om, men Gud förstår jag mig inte på”. Jag tror ju förstås, att Gud gråter lika mycket som Astrid… Men var det inte så, att Jesus var det botemedel, som världen inte ville veta av? För allt, precis allt, är ju på ”tvärt om – språket…!

Av Ulla - 10 juli 2012 12:54


 

 

Nu är det en ny dag !

 

Tisdag som sagt,,,,

 

Hej alla,,,,och tack fär alla kommentarer,,,,jätteroligt att ni lämnar ett avtryck.


Hur kan något så litet vara så otroligt irriterande? I förhållande till sin storlek låter en mygga enormt högt, och är synnerligen enerverande då man försöker sova...men ok jag somnade och tydligen har den lilla rackaren bitit mig så nu kliar kliar det som bara den,,,,

 

På morgonpromenaden såg jag ett rådjur som sprang över lilla gångvägen. Men när jag väl fick upp mobilen för att fota, då var det lilla livet spårlöst försvunnen. Då var vädret varmt och molningt,,,,,

 



Nu har det druckits förmiddagskaffe .

Agendan är tom !

Det är grått, regnigt och blåsigt och vi städar och fixar i klädkammaren och pysslar lite med annat också och nu hamnade jag här.

 

 

Trots att min kropp känns uråldrig, så känns mitt sinne väldigt ungt!

Det är lite tråkigt att dom där två inte kunde prata ihop sig och liksom hitta någon medelväg….lite samarbete i kroppen är väl inte för mycket begärt eller?!

 

  *blinkar med ena ögat*

 

Ja ja,,,det är som det är,,,,,jag vill men inte kroppen,,,,vill såååå mycket...

 

Vad gör du denna dag ?

 

Nu skall jag kika runt på lite bloggar,,,,

 

Ha en bra dag !

 

  

 

  hopp hopp....

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards