Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Ulla - 9 juli 2012 23:00


 

 

Love until the night collapses.

 

*(Pablo Neruda)*

Av Ulla - 9 juli 2012 11:33

Välkommen,,,,,,,,,,,,

 

 

 

Du som hälsar på.

 

Hoppas Du hittar något Du gillar.

 

Lämna gärna ett avtryck om Du vill.

 

 

Hemma igen,,,o kaffet intaget på balkongen,,,,,skönt ute fast det blåser....

 

  


Jag börjar bli så fruktansvärt trött på den kroppsfixering som råder idag. Tänk om vi la hälften så mycket resurser och tid på att utvecklas som människor. Det vore något det! Å andra sidan tror jag inte på fixering av något slag. Idag stod jag på vårdcentralen och såg mig i spegeln och jag fnittrade över att ha en kropp! Den gör i och för sig inte allt som den egentligen ska, men mer än många andra kroppar. Det är många som sliter med långt större problem än vad jag gör, och ska vi se till de extra kilon jag lagt på mig på grund av sjukdom så ska jag inte alls klaga. Hade jag varit frisk i övrigt skulle de troligen aldrig funnits, men även om de gjort det så hade de inte hindrat mig från mer än att komma in i mina gamla kläder. Livet är för kort för att lida i onödan. Jag vet, för jag lever med kronisk smärta och sjukdom som hindrar mig från att göra det jag har lust med. Jag kan inte styra över allt, men jag kan låta min livsglädje bubbla över och färga min vardag underbart silvergrå. Nu ska jag bara njuta av livet så gott det går! Hoppas och Leva på Hoppet!

Av Ulla - 9 juli 2012 08:59

 Eurovision song contest 2013

 

”Kampen om att arrangera Eurovision song contest 2013 har varit stenhård mellan Stockholm och Malmö. Efter hemliga förhandlingar går den avgörande tolvpoängaren till… Malmö. – Det blir en familjefest för hela Europa. Mångkulturella Malmö är den idealiska staden för det här internationella evenemanget, säger SVT:s vd Eva Hamilton efter Nöjetsbladets avslöjande.” Jag gillar inte! Inte alls! Tycker att Göteborg skulle fått det.... Och varför är det så idealt i Malmö just för att det är mångkulturellt? Låter dumt tycker jag. Borde man inte tycka att det vore på sin plats att som värdland visa upp svensk kultur? Inget bra argument alls. Bara tillrättalagt på något vis. Kom med ett bättre skäl, så kanske jag köper det. Förresten så håller jag med den personen som tyckte (och fick ordentligt med skit för det) att alla länder ska tävla med låtar på sitt eget språk. Så det så.

Av Ulla - 9 juli 2012 08:51

  

 

Måndag 9 juli

 

Namnsdag Jörgen Örjan

 

Nationaldag Palau

 

Morning alla.....en helt ny dag och en helt ny vecka att förvalta.

 

Dagen bjuder på växlande molnighet och sol.....finns lite mörkare moln men men,,,,,det är 18 grader varmt....maken är på sjukgymnastik och jag skall strax gå kl 9.30 har jag tid på detta även jag sedan blir det ett besök hos distriktssköterskan kl 10.30

 

Sen blir det kaffe med gubben på balkongen i solen o blåsten,,,,

 

Ja vi får se vad dagen har att ge,,,,,,mer alltså....

 

Önskar dig en fin dag,,,,,fånga dagen.

 

  

Dagens citat


"Man måste på något sätt övertyga sig om livets magi. Bakom varje hörn, ett nytt äventyr..."



källa: Marianne Zetterström

 

 

   

 

Du sökte en blomma och fann en frukt. Du sökte en källa och fann ett hav. Du sökte en kvinna och fann en själ - du är besviken.

 

Edith Södergran

Av Ulla - 9 juli 2012 06:00

Ibland blir man bara så förvånad över sig själv. Man skulle nästan kunna säga som i reklamen - "plötsligt händer det".

Nåt man gör.

Eller kanske får, en Triss-lott när man handlar på ICA t.ex Eller tittar på Ikeas nätkatalog och ser att det där saken man vill ha är på rea. Eller bläddrar i dagstidningen och stannar till på sportsidorna och med stort intresse läser en artikel om någon idrottare. Så små saker som kan hända. Men som aldrig har hänt förut.

 

OCH,,,,ja så är det.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards