Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Ulla - 1 juli 2012 17:59

Längtan och saknad har inte samma betydelse.  Längtan är hopp, dröm, önskan... Saknad är stillsam och konstant,,,,, Det finns saker som jag längtar efter, och de som jag saknar. Det saknade finns inte längre. Det har jag accepterat. Men längtan... den är levande. Ibland sovande men alltid närvarande.

Av Ulla - 1 juli 2012 17:58

Funderar och tänker på det här med döden. Döden,sjukdom och bloggarna. Det finns så många bloggar som bara tar slut, mitt i ett pågående liv. Bloggare som bloggat varje dag i flera år och som avslutar sitt sista inlägg med vi hörs imorgon och sedan skrivs aldrig mer ett ord på bloggen. Att folk tröttnar på sina bloggar förstår jag. Att man inte är skyldig någon annan att förklara varför man försvinner förstår jag också. Men det lämnar ändå en besk eftersmak när bloggar tar slut utan att vi har sagt hej då. För det får mig att tro att människan bakom bloggen har dött. Jag saknar flera bloggare,,,undrar bara hur det är.

Av Ulla - 1 juli 2012 17:56

Älska mig men kom inte för nära lämna plats åt kärleken att skratta åt sin lycka Låt alltid en eld av mitt blonda hår vara fri...

 

 

(Av Maria Wine)

Av Ulla - 1 juli 2012 14:42

Ja där ser man...solen kom.....och regnet slutade så jag skall inte klaga,,,pysslar med mina blommor både inne och ute på balkongen,,,,,tomatplantan växer,,,,

Nu skall vi ta en fika ,,,,ha en fortsatt skön söndag....efter fikat är det dags att ta en promenad...en slö och skön dag....

 

 

Äntligen slut på regnet för den här gången... Njutbart!

Av Ulla - 1 juli 2012 14:36

Almedalveckan är på Gång. Hur mycket bryr sig den vanlige Svenskan om detta spektaketl? Många av oss har semester och ligger på badstranden och struntar helt i vad som händer på politikerfronten. Är det inte bara en klubb för inbördes beundran? Och hur mycket av våra skattepengar går till till detta. Dels till våra kära politikers uppehälle men även för all den lobbyverksamhet som bedrivs där. Varför kan inte det här bedrivas på normal tid och i ordinarie forum?

Först ut som talare är Jimmie Åkesson....

Av Ulla - 1 juli 2012 14:35

Säkert fler Svenska lärare är lågavlönade om man jämför med andra länder. Vi ska inte klaga på att ingen vill utbilda sig till läraryrkena. För att få ekvationen med CSN-lån och lön att gå ihop så blir det inga sökande till utbildningarna. Tyvärr är det inte bara i läraryrkena det här gäller utan hade studien gällt ett andra kommunal/landstingsyrken så hade säkert det visat en eftersläpning i dessa yrken också. Studier måste löna sig.

Av Ulla - 1 juli 2012 14:34

Du har tappat ditt ord… … och din papperslapp, du barfotabarn i livet.

Så sitter du åter på handlarns trapp, och gråter så övergivet.

Vad var det för ord – vad det långt eller kort, var det väl eller illa skrivet?

Tänk efter nu – förrn vi föser dig bort, du barfotabarn i livet.

 

 

(Nils Ferlin)

Av Ulla - 1 juli 2012 14:32

 

 

Själens nyckel

 

Nyckel till själens boning finns i tystnadens rum där finns de flesta svaren vi så ofta frågar andra om

 

(Monica Gullberg-Göthberg)

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards