Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

LördagsTankar,,,

Av Ulla - 30 juni 2012 09:50

  

 

Lördag 30 juni

 

Namnsdag Elof Leif


Hello denna Lördag !

 

Den sista dagen den här månaden,,,,,och inte många sommardagar. Är det nu sommaren skall komma tro,,,,man kan undra i alla fall,,,


Vänner ute i etern,,,,,,,,,,,,ni är så goa alla som ger en uppmuntrande ord. Det känns så skönt att veta att ni finns där ute!!!,,,även om jag inte svarar eller visar alla kommentarer,,för en del är lite mer än privata,,,får många vackra ord av er och dom sparar jag ,,,,,kram och tack,,,

 

 

Fick man sova i natt? Ha, ha, ha.... skulle inte tro det. I natt försökte jag sova utan sömntablett och just som John Blund strött sand (eller vad han nu strör) i mina ögon och jag började dimma iväg så... vips skrek dom jäkla måsarna så jag trodde dom kommit in! Vred och vände en stund och ja jag somnade väl,,,ha ha,,,jag vaknade i alla fall o nu sitter jag här och vet ni vad efter gårdagens ruskväder så lyser solen från en nästa klar himmel,,,,kan det vara sant tro....ja en del moln är det allt...stora som små...

Idag har sonen varit här på morgonen med en kasse tvätt,,,hmm va säger ni säkert ,,,,det var dåligt med tvätttider hos honom och då lovar mamma naturligtvis att ta lite,,,,och det är längesedan detta inträffade att jag tvättade för honom,,,,,,

Dagen idag annars,,,ja vad blir det,,,,lite fixande hemma och en promenad blir det sen får vi se vad dagen har att ge mer. Kanke det kommer någon på en fika,,,,

   

Vill också påminna er om en sak,,,,,

SMÄRTA SYNS INTE… en av svårigheterna med fibromyalgi är att det inte syns utanpå. Du kan se helt frisk ut, även om du har oerhört ont. Dessutom brukar besvären komma och gå. Du kan känna dig bra ena stunden , för att nästa ha ont. Det är ibland svårt för omgivningen att förstå. Ett annat problem är att kunskapen om fibromyalgi fortfarande är dålig. Det gör att många med fibromyalgi upplever att de inte blir tagna på allvar. Varken av omgivningen eller sjukvården. Blir du avfärdad och ifrågasatt är det lätt att känna tvivel och skuld. Det är jobbigt nog att leva med värk och trötthet. Det borde vara en självklarhet att då bli bemött med respekt och inte misstro……

 

 

 

Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra.

 

 

 

 

       



 

  

 

Dagens Ord:

Vi ger ut i världen för att söka efter våra drömmar och ideal. Ofta tror vi att vi måste leta på otilgängliga platser efter något vi egentligen har inom räckhåll.

Paulo Coelho

 

  

 

   

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

 
 
Ingen bild

Sanna

30 juni 2012 10:32

Jag hoppas du fick tillräckligt med vila i natt ändå - så att dagen fungerar för dig.
Fräckisen blev inte någon fräckis - något blev nog fel när du skrev den - eller?
Hoppas du får en fin dag hela dagen

Ulla

30 juni 2012 15:54

Jaha Sanna så sant,,vad hände där,,,,,,tack för titten,,,

 
Margareta

Margareta

1 juli 2012 08:37

HEJSAN .. solig söndag .. vaknade tidigt.. HA det så bra

http://endahl.wordpress.com

Ulla

1 juli 2012 11:12

Tack för titten och ha en skön söndag,,,,hos mig ösregnar det,,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards