Alla inlägg den 27 juni 2012

Tid

Av Ulla - 27 juni 2012 23:00

 

Tid

 

Varför jaga tiden, när den ändå kommer att komma ifatt oss i slutet?

Det är en tävling som vi inte kommer vinnande ur, men vi njuta på vägen till mållinjen, ta in upplevelserna och kanske lära, och läras, på vägen.

Ta vara på dina dagar, de är bara dig till låns!

 

I morgon är en annan dag å den här är strax slut.

 

 

 

Av Ulla - 27 juni 2012 20:00

HEJ igen !

 

Mördarna i Långared får livstid Det tycker jag är ett utmärkt straff. De här männen profiterade på dessa båda makars vänlighet och omsorg om alla människor. Makarna hyrde ut ett av sina hus till polacker och tacken blev att mannen slogs ihjäl i ladugården och att kvinnan mördades i sin säng. De båda mördarna döms också till livstids utvisning. De båda nekade, men att förklara dna från frun i huset i deras bil blev svårt. Det går absolut inte att ursäkta dem med att de kom från Polen och var fattiga. Och hade en eländig uppväxt. Som vuxen har man alltid ett ansvar för sitt handlande och alltid ett val i varje stund.

  

Ja nu är det sommar! Sommartecknen dyker upp på löpande band. Lotta på Liseberg, Allsång på Skansen, Morden i Midsomer och snart kommer barfota Ernst in i rutan också,,,o så kommer Tinas sommarkök,,,det är sommar det på tv om man nu vill titta. 

  

Sommar ja...det har det varit idag en riktigt härlig dag,,,,med en tur till Gunnebo Slott och promenad med kaffekorg.

Sedan blev det köp av jordgubbar.

Hemma blev det matjessill och potatis på balkongen och jordgubbar och glass...så gott.

Min tomatplanta växer och frodas.

Blommorna prunkar.

Måsarna skriker.

Ja en fin och skön dag utan några måsten och imorgon är en ny dag.

Jag hoppas att Du också haft en fin dag.

 

Njut av kvällen !

  

Av Ulla - 27 juni 2012 13:54

Av Ulla - 27 juni 2012 09:28

 

 

Gomorron bloggare !

 

Ny dag igen,,,,,o har ni sett på sjutton SOLEN lyser...

Ja men tjena vad tanten är pigg och alert! OBS ironi är bäst att påpeka.

 

Idag stoppar jag värken och allt elände i en svart säck,,,,tror jag...

 

I morse var jag ur sängen redan vid 7-tiden…grötfrukost,,,,. Jag fräschade till mig, borstade tänderna, klädde på mig och sedan var jag ute och promenerade. När man är ute och promenerar tidigt så är det precis som att man är själv i stan,,,,,en halvtimma blev det...sedan med gubbens sällskap….. kaffe o macka på balkongen efter promenaden.

 

Med hopp om en vacker dag fast jag ser att det kommer lite mörka moln.

 

Får se vad denna dag har att erbjuda.

 

Men (jag)lever på hoppet ;-) att det kommer nytt babbel här så småningom :-)

  

 

Idag är det Onsdag 27 juni och Namnsdag Fingal Selma och Nationaldag Djibouti

 

 

 

 

Ha en bra dag !

 

 


Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards