Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Ulla - 25 juni 2012 12:00

 

 

 

 

 

  Hallå !

 

Ännu en helg till ända.

Är det tisdag? Är det måndag?

Inte helt orienterad. Rädda mig från allt ont.

 

Hela veckan ligger framför oss, oskriven med nya möjligheter och äventyr.

 

Måndag 25 juni är det idag,,,så det så,,,

 

Namnsdag

David

Salomon

 

Nationaldag

Kroatien

Mocambique

Slovenien

 

Vaknade i morse och var rädd - hade jag försovit mig? Vaddå försovit mig ? Inte arbetar jag inte. Ingen tid att passa.

Men under natten drömde jag en massa konstigt. Var på anställningsintervju,,ha ha.....arbetade i Norge,,,,,men men,,,,jag arbetar på fabrik enligt drömmen,,,hur orkar jag det tro ?

Spöken i natten…kanske lämnar dom en aldrig riktigt…

 

På morronen/förmiddagen har jag bara varit trött och illamående efter att jag vaknade tidigt i morse med värsta sortens migrän. Efter en sån attack är man skröplig resten av dagen sen. Ni som har/haft migrän på riktigt vet nog vad jag pratar om. Man har så ont och mår så illa att man både tror man ska dö och ropar efter mamma …men som sagt jag somnade en stund och nu är det något bättre eller mycket bättre.

Jag vill må bra.

Hela tiden.

Nu återstår bara den lilla nöten att knäcka:

HUR ska det gå till?

 

”Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet. Var dag är en nåd dig given från himlen, besinna det” Svensk psalm 180, vers 1.

 

Var dag. Varken mer eller mindre.

 

Som tur är har jag lust till livet igen. Depressionen är så gott som väck eller vad det nu var…

Jag fortsätter att leva på HOPPET,,,  

 

Har ni förresten hört på någon av sommarpratarna på radion,,,lyssnade både på Anja Pärson och David Hellenius....rätt kul att lyssna på.

 

  Väder,,,JA det regnar och regnar och regnar…………..vilken sommar vi har.

 

Dagen började som sagt med åskväder i huvudet som senare blev en liten lätt huvudvärk och en del vila. Den är inte borta utan lurar där….

Lite pyssel hemma,,,,,bytt lakan i sängarna o lite annat.

 

Ingen meditation eller träning än,,,men det kommer senare.

 

Kikade ut på balkongen,,,blött   blött men fick lite luft. Mina tomater växer,,,,härligt….

 

Ja vad händer nu mer denna dag,,,,ja ja vi får se,,,skall försöka komma ut lite i alla fall.

 

Ha en bra dag i regnet…..  

 

 

 

 

 

 

 

Ha nu en fortsatt bra dag var rädda om er och varandra, lev här och nu denna måndag, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....njut av din nya vecka,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards