Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Ulla - 21 juni 2012 19:08

 


Min själ fylls av kärlek.

 

Kärlek till livet.

Tacksamhet.

Glädje.

Livet är här och nu.

Livet omfamnar.

 

Jag lever jag andas, jag finns.

 

Undrar hur länge jag kan ha dessa tankar innan jag trillar tillbaka i det grå.




En underbar dag med en massa sol och värme. Promenad fix och don hemma.

träning och ett besök hos sjukgymnasten. Balkonghäng med fika och mat. Vad mer kan man begära. Nu väntar främmande imorgon på sill och annat.

 

En skön dag,,,,,undrar om regnet kommer imorgon....

 

   

  Fniss... -Kan du inte sluta med hårsprayen, jag får en sån huvudvärk av det. -Det är inte hårspray, det är utrotningsmedel mot myror. -Du har väl ing myror? -Nej, där ser du vad effektivt det är.

 

  

 

 

Av Ulla - 21 juni 2012 19:07

” I den stora sorgens famn finns små ögonblick av skratt så som stjärnor tittar fram ut ur evighetens natt och i solens första strålar flyger svalorna mot skyn för att binda sköra trådar tvinna trådar till en tross mellan oss.. så vi når varandra.”

 

 

(Ted Gärdestad)

Av Ulla - 21 juni 2012 13:15

 

 

 

 

      

 

♥ Skutt och glädje..

 

 

Eller ?

 

Ooopssss,,,,,,,,   

 

Läkaren på lungonkologen ringde hem hit under förmiddagen igår och han frågade hur jag mådde, om det var något jag funderade över osv… Herregud vilken läkare,,,han är underbar och förstår alla mina tankar och funderingar och han hade alls ingen anledning att ringa,,,,Lev livet Ulla,,,,det är det du skall göra,,,tänk inte för mycket,,,,,,,vi ses i slutet av juli eller början av augusti och tänk på att det är stabilt som sist.

Så var det. Inga uttjatade argument, inga tårar, ingen fajt.

Bara en enormt engagerad läkare som till och med tar av sin lunchrast för att lugna sin patient.

Det är nog tur att han är gift, annars hade jag fallit som en fura för honom tror jag haha!

 

Är det nu man ska se positivt på tillvaron?

 

Tjoho....tralallllaaa........AAAAARRRHHHH…

 

Stanna inte upp!

Låt livet och naturen göra sitt.. Blås du stora vind.. Töm mig… Annars kan jag inte gå vidare.. Ok nu lever jag här och nu,,,inte tänka andra tankar,,,,,,Jag skall Leva Livet. Gräset grönskar.. Klara färger i rabatten.. Fågel kvitter hörs från träden.. Lungorna fylls med frisk luft.. Energin & tröttheten brottas med varandra.. Solens vitaminer känns..…. Blå himmel,,,, Det doftar sommar banne mig ..ja solen skiner

 

  Hej hej,,,,,denna torsdag dagen innan Midsommarafton……

 

Imorgon kommer goda vänner på sill och jorgubbstårta,,,,,, Städar, tvättar, hänger tvätt och plockar i halvfull fart idag och där mellan vilar jag en stund. Har redan fått undan en del, vilket är så skönt. Nu börjar jag vakna. Solen skiner , barnen leker ute o fåglarna kvittrar,,,,, måsarna skriker,,,det rinner vatten på min balkong,,,in med duk o dynor,,,,förbaskade granne,,,,,,

Sommarvärme, äntligen!

Jag hade en trädgårdsdag igår,,,,efter att läkarene ringt,,,,,,,,njutarstund hos goda vännen L och hennes lilla trädgårdslott,,,,mitt i stan,,,men vilken oas...igår,,,en underbar dag,,några timmar med kaffe och äggmacka,,,,skratt och prat,,,inga sjukdomar pratade vi om….

 

Det går inte med ord beskriva vad pyton jag har mått.

 

Jösses vad jag svamlat nu,,,yrar om allt och inget……………..

 

Nu skall vi ut när jag pysslat färdigt med allt och handla lite gräslök o annat,,,,,,Jorgubbstårtan levererar vännerna på midsommarafton.

 

 

Leve livet…..

 

 

 

 

 

    

 

 

Idag är det,,,,,

 

Torsdag 21 juni

 

Namnsdag: Alf, Alvar

 

Nationaldag: Grönland

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards