Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Måndag och en alldeles ny vecka,,,

Av Ulla - 18 juni 2012 08:59




   




Det finns dagar då allt verkar så meningslöst, trist, ensamt.

Blunda och tänka på annat hjälper inte.

Vill jag vara utan livet? Nej, så därför låter jag allt har sin gång och hoppas att bättre tider närmar sig. Dessutom tror jag vi är många som har liknande dagar och det gör att det är lättare att se framåt, inte förlora hoppet, glädjen.

Eller ?




 




   


Godmorgon i alla fall. Hoppas natten varit god,,,det har inte min,,,,klockan gick o gick och jag kunde inte somna,,,,idag har jag flyttat på klockradion så jag inte kan titta på den får se om det hjälper.



Måndag 18 juni är det i alla fall


Namnsdag Bjarne Björn



En gråtung dag,,,,regnar gör det och blåser.


Maken är på akupunktur och jag har mediterat och tränat.



Jag skall iväg till distriktssköterskan i eftermiddag.


Denna dagen blir lite plock hemma och en sväng till affären. Inga stora händelser denna dag alltså. Fortfarande lite trött och sliten efter sonens bravader med kalas.


   


Ha nu en fortsatt trevlig dag trots gråväder var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....



 




  

 
 
GeddFish

GeddFish

18 juni 2012 09:27

Just idag, är jag tacksam över denna grådag, den behöver jag för mitt administrativa, då känner jag inget samvete, dåligt - hihi.....
Man får Fånga varje Dag för det den är. Kram♥...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Ulla

18 juni 2012 14:18

Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards