Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Fredagstjöt,,,gnäll,,,,o annat,,,

Av Ulla - 8 juni 2012 07:45

   




Fredag 8 juni


Namnsdag: Eivor, Majvor


Morron på er i stugorna.....frukosten intagen och dagens bryderier sätter fart hos mig,,,tankar,,,funderingar ja jösses min gubbe har det inte lätt.

Vad händer ja vi får se. En biltur kanske ?


I almanackan är det sommar men tyvärr inte ute...... men den finns säkert där uppe bland molnen och dyker nog ner på oss snart............

Väder har vi även denna dag,,,!!

Värk,värk,värk

Men jag lever

Är så glad för livet

Min son

Mannen i mitt liv

Alla fantastiska människor jag känner

Är tacksam för all rikedom naturen omkring mig ger

Att jag får skriva Äta

Tycka Känna frihet att gå vart jag vill

Att kunna se allt vackert omkring mig

Att någon vill ge mig KÄRLEK

Nu känns det lite bättre

Livet är ju som bekant skiftande.

Det finns otroligt mycket att glädjas åt, att njuta av och må gott av. Men så vet vi också om att där finns problem av olika modeller, som kan vara av både lättare och tyngre slag.


Men en fråga,,,Vill man verkligen alltid veta allting?

Tänker på ordspråket att det är bättre med en svår sanning än en söt lögn. Men vill man verkligen veta alla sanningar? Finns det någon vits med att få veta alla mörka sanningar? Mår man bättre, blir man gladare? Blir man alltid starkare? Allting förändras! Livet ÄR förändring! Allting har ett slut! Eller har det? Inte mycket går som man planerat! Smärta och sorg är en DEL av livet! Och det är ok! Livet är inte alltid rättvist! Hur skulle det kunna vara det? Vem säger vad som är rättvist?


MEN!

Jorden snurrar vidare och vi med den. Sol kommer alltid efter regn. Glädjen finns där bortanför sorgen. Skratten kommer efter tårarna. Våren kommer efter vintern. och Kärleken finns i ditt hjärta.


Jag har insett att livet är NU!

Då har redan passerat och imorgon vet man ingenting om.

Livet är här och NU. 


Jag fångar inte dagen, jag fångar stunden!

Jag tar till vara nuet även om det är svårt vissa dagar.


Ha en riktigt fin dag alla vänner


"Ut i solen ska vi gå, skor och strumpor har vi på".......................... ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫ Tjingeling o hej å hopp...nu har det slått över tänker ni men det har det inte,,,,är bara så less på värk och all skit,,,,,igår fick jag en remiss till Kvinnokliniken på sjukhuset en koll för att se vad som hände efter operationen i underlivet augusti 2010.....något har blivit fel och jag har väntat o väntat,,,,sedan blir det snart Lungonkologen igen,,,,usch,,,,,,,,,


Må gott var rädd om dig............idag blir det fredagsmys,,,,,,,,,


   


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


  


Jag lever på Hoppet,,,,,precis som vanligt men ibland är det svårt, ledsamt, tråkigt,,,,,ja ni förstår säkert,,,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards