Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Ulla - 22 maj 2012 08:57

 


Vardagliga saker

... ... som vi bara tar för givet.

Att kunna se, höra och beröra.

Lukta, känna, skratta och älska.

--------


De dyrbara sakerna i livet är de som inte kan köpas eller tillverkas.


Tänk på det, njut av det!



 

Hej hej,,,,,,,,,,,,


Tisdag 22 maj


Namnsdag: Hemming, Henning


Nationaldag: Yemen


Jaha..nu sitter jag då här igen och skall försöka mig på att sammanfatta var jag befinner mig här i livet just nu..men det är så seeeeegt att leva just nu så jag tappar stundtals lusten att knata på..jag tar mig igenom dagarna mest. Tämligen initiativlös och nedrans så trist. Hur svårt kan det egentligen vara att knåpa ihop ett blogginlägg??? Ursvårt just nu verkar det som. *suck* Men jag gör ett litet försök. Igår var en strålande dag och varm framemot eftermiddagen kom ett åskväder som höll på ett bra tag och regnet vräkte ner. Men det behövdes antagligen. Jag tillbringade eftermiddagen och kvällen framför tvapparaten,,,lite läsning, korsordslösning och lite plock och pyssel här hemma. Lite tomt efter kärleken fast det är ändå lite skönt att bara vara. Sonen ringde dock o kollade mig. Igår började näsan och ögonen rinna och jag nös o frös trots det varma vädret,,,,,vet inte om det är förkylning på gång eller om det är allergin som spelar ett spratt. Proppade i mig både allergitabletter och Esberitox...försöker stoppa allt.


Idag tänkte jag ta tvättstugan i besittning ett par timmar,Skall träna,,kanske kolla på Estelles dop. Tänkte senare idag ta en sväng till systemet för att köpa ett par flaskor vin,,,skall ju ha tjejträff imorgonkväll och handla lite annat. Underbart är kort - men lik fullt just underbart.. Det gäller att försöka njuta av nuet. Vips - så är det över.. Men jösses så många rader det blev,,,,jag som bara skulle göra ett försök,,haha Det skall bli en varm dag i alla fall.


Just nu klarblå himmel blåser en aning och det är redan 20 grader varmt. Ha en bra dag och var rädd om dig.


Fånga Dagen och dess guldkorn.


Må väl mina vänner!


Nu kommer VÅRsommaren.. : )) *kraaaaaaaaaaam*


Tjing!


Tänk på att.. ..livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, och en flaska vin i den andra.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards