Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Ulla - 1 maj 2012 11:54



"Livet är en massa ögonblick. De flesta dåliga men ibland kommer det som är bra."



 Okänd

Av Ulla - 1 maj 2012 11:54




Det bästa med gamla vänner är att dom oxå är gamla. Eller hur !!!???

Av Ulla - 1 maj 2012 11:53

Dagens citat


"Den person som behärskar ögonblicket, behärskar livet."


källa: Okänd

Av Ulla - 1 maj 2012 11:50



Jag Andas.


Jag är Trygg och Stark.


Jag Blommar ut mitt Bästa Jag.


Jag är Jag.

Av Ulla - 1 maj 2012 11:38

 

Av Ulla - 1 maj 2012 11:25


   



Tisdag 1 maj

Dagen Valborg




Nationaldag Marshallöarna


 Strålande väder Sol sol,,,,,,och varmt.


God morgon tänkte jag säga, men inser att det snart är lunch. Jag sitter fortfarande i morgonstassen och dricker kaffe. Tiden går och jag får inget gjort, hm. Trött efter gårdagen med främmande men roligt hade vi. God mat och många skratt och då får man lida dagen efter.  Dagen började som sagt  inte så bra. Seg och trött. Värk,värk värk...mer än vanligt. Nyser hostar,,,hmm allergi eller förkylning på gång.


Ja tänk nu är det maj månad och sommaren kommer snart med ett språng det skall bli några fina dagar men i slutet av veckan så blir det regn. Balkongen skall göras i ordning med plattor och allt men vi väntar nog några dagar man kan sitta där ändå och njuta .


Dags att skärpa till sig och ge sig ut i solskenet.



Ta hand om Er idag och glöm inte bort att Andas!  Tackohejfrånmig! ..!!!??? ......?.......??!!


Njut av dagen,,,,


 



Lever på HOPPET,,,,  



Av Ulla - 1 maj 2012 11:20



Att håret är grått kan jag stå ut med Problemet är att jag börjat få för mycket skinn. Tänkvärt.. Vi har förlorat oss själva i för mycket tänkande, ju mer vi identifierar oss med mentala förmågor, desto mer kommer egot att styra våra medvetanden. Och det har ju hittills inte visat sig så fruktbart. Våld och destruktivitet har ökat i takt med människans alltmer avancerade tankeverksamhet. För att överleva som art behöver vi göra oss av med egot och tänka mindre.. Dit når vi bara genom att vara mer närvarande i nuet och därmed återknyta kontakten med den livskänsla som skurits av intellektet.


/Citerat av Eckhart Tolle

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards