Alla inlägg under april 2012

Av Ulla - 13 april 2012 11:12

Hej Fredag !


Vår ute och sol,,,fåglar kvittrar, måsar skriker och jag är på banan igen. Har varit på morgonpromenad handlat lite med gubben för ikväll skall vi ha främmande av mycket goda vänner som tänker lämna Göteborg för Östergötland. Det kommer att bli tomt efter dessa vänner. Men nu får resan gå oftare till Östergötland istället.


Vi kommer att ha en trevlig kväll.


Ha en skön fredag bloggarvänner.

Av Ulla - 12 april 2012 16:51

I allas liv kommer stunder då vår eld slocknar. Sen flammar den upp igen i ett möte med en annan människa. Vi ska vara tacksamma för de personer som väcker vår mänsklighet igen.


Albert Schweitzer, läkare och humanist 1875-1965



GOD EFTERMIDDAG BLOGGARVÄNNER !


Herr Migrän reste bort i morse. Tack för det,,,han är ett elände att ha och göra med. Nu hoppas jag han är borta ett tag.


Började känna mig som en människa igen på förmiddagen och har fixat lite hemma. Maken har tvättat fönster.

Regnet har öst ner men så för ett par timmar sedan kom solen åter, fåglarna kvittrar och måsarna skriker.

Sonen kom på besök och drack kaffe och pratade bort en stund. Ikväll skulle han på bio med "någon"......hmmm.


Nu skall jag bara vara.


Ha en skön kväll.


 



   

Av Ulla - 11 april 2012 07:45

I natt kom han igen på besök det var ju inte längesedan han var här,,,,,


Herr Migrän slog till med dunder och brak.


Tyck lite synd om mig.


Behöver det.


Huvudvärken vill inte ge med sig.


Jag somnade med illa värk och vaknade med än värre.


Nu gör det så ont att jag gråtit lite.


Dubbla Eeze hjälpte inte,,,,,,


Får se hur det blir kanske det släpper ......

Av Ulla - 10 april 2012 18:48

  Men vad det regnar.

På tvären!

Och blåser,,,,överalltomkring,,,

Det känns inte det minsta lockande att gå ut.

Men,,,,,,,,,,,,,”Med regnet piskande i ansiktet” så gick jag ut några varv inte långt men jag gick ut och blev genomvåt....nu skall jag dricka te en god varm härlig kopp te med smak av mint,,,och bara mysa i soffan.


Men det var inte det jag skulle berätta. Det kom lite post idag. Det finns folk som påstår att bloggvänner, speciellt sådana man inte träffat, inte är riktiga vänner. Det är bland det dummaste jag hört. Ha . Jag har fått ett stort brev med en liten sak i från en mycket kär bloggvän som jag aldrig har träffat , men ändå haft mycket kontakt med. Så det så. Hon tyckte jag behövde lite uppmuntran, av flera anledningar. Hon gör så ibland, skickar saker som får mig att må bra, skratta och bli varm i hjärtat.

Ibland skickar även jag en liten sak när hon behöver lite tröst.


Träffar Du några nätvänner ?


Jag har träffat några stycken och det har varit väldigt roligt.


Njut av din kväll !

Av Ulla - 10 april 2012 18:45

Som kärleken är


Som kärleken är kan man aldrig beskriva i ord För den har inga regler eller några män bakom ett bord Utan kärleken är gränslös den bryr sig inte om någon mur Den är fri som fågeln den är inte politisk har ingen diktatur Så låt den bli den största mänskliga gåva vi någonsin har fått Den tar sig in på alla olika sätt till och med hos en Bernadotte Vi behöver inte betala någon skatt den är helt gratis och fri Det enda man behöver är två hjärtan och lite av kemi


Bo Grapenskog

Av Ulla - 10 april 2012 14:19

Hej igen,,,vad det regnar det forsar fram på gatorna,,,,,vatten vatten överallt.


Det behövs nog en hel del regn för att värmen ska komma (tror jag)

Jag var på min sjukgymnastik och träning med vakande ögon,,,

Maken hämtade mig och vi for iväg och handlade ett nytt balkongbord och lite förnödenheter. Men städning har vi inte börjat med..ha ha.....men det kommer.


Nu skall det bli kaffe,,,,,,o macka,,,,,,,,,,,,,,,Mmm kaffe med leverpastejmacka :-)


Ha en fortsatt bra dag,,,,,


Av Ulla - 10 april 2012 07:45

  


Godmorgon:) Tisdag, whole day ;)

Himlen har öppnat sig som en vattenkran, it´s raining !!!  

 Mediterat och ätit en tallrik havregrynsgröt.


Hallå på er alla bloggare, hoppas ni mår bra ?

Här är det finfint,,,nästan. Sovit gott i alla fall.

Uppe tidigt. Varför ?

Jo sjukgymnastik och träning.

Sedan,,,,,,,,,,,,,,

Idag ska här städas av hemmets städgubbe och gumma :) men vi kanske ångrar oss...!!! Jaha vi får se hur det blir.


Återkommer senare under dagen,,,,,måste rusa nu,,,,


Njut av dagen !


Fånga dagen !


KRAM


   


KLOKA TANKAR

Denna oförmåga att hålla sig lugn, denna irriterande önskan att genast skrida till handling, är en av mänsklighetens mest uppenbara defekter.

/Walter Bagehot

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards