Alla inlägg under april 2012

Av Ulla - 26 april 2012 17:45

Av Ulla - 26 april 2012 17:42

 
Av Ulla - 26 april 2012 10:09

  






Torsdag 26 april

Namnsdag Terese Teresia


Nationaldag Tanzania





 


Hej denna dag !


Tiden – en dyrbar gåva......................Tiden som aldrig tar slut..


Det står i horoskopet i dagens tidning ”du inbillar dig krav som inte finns”. Jo, det kan väl hända. Man sätter väl själv en ribba, för allt möjligt. Ibland är ribban lågt, kanske väldigt låg,,,,eller hög,,,, Och ibland hamnar man i något hål där man är värdelös. Enligt egen utsago. ”du inbillar dig krav som inte finns” står det i det ytterst seriösa horoskopet i morgontidningen. Jag tror det kan vara ett uttryck för bra fantasi att inbilla sig krav. Eller så tänker man bara för mycket. Vad ska man tänka för, när man kan unna sig ett nagellack och en ny hårfärg istället. Kunde kanske satsa mer på ytan, fast det är nog tråkigt.


Denna dagen är din dag..


Men även min…


Min Hemmadag blir med både pyssel och husmorssysslor.

Tvättstugan klockan tolv idag.



Idag skiner inte solen här:) Det regnar.Grått grått....


Hej då ,,,,,*vinkar* ...


Ha en bra dag med vad du nu gör.



FÅNGA DAGEN  och dess Guldkorn.


 


Felsteg kan bli trappsteg uppåt.


Okänd




 




Dagens citat


"Visst blir man klokare med åren, men alltid ett par år för sent."


källa: Okänd

Av Ulla - 25 april 2012 09:33

Dagens Puh


"Vad är det för mening med att stöka till, när man ändå måste städa efter sig?"


- Tiger




  Gomorron !  



Onsdag 25 april


Namnsdag Markus



Ny dag igen.....det har åskat och regnat i natt och just nu försöker solen ta sig fram bland molnen det kan bli en fin dag. Igår var det varmt.


Jag var ute med ett par gamla arbteskamrater och käkade lite gott och hade en trevlig och rolig pratstund.

Dagen idag,,,,,jag skall iväg till sjukgymnasten på lite behandling om en stund sedan skall jag träna hemma på gåbandet.

Ringa några samtal.

Maken skall på fotvård mitt i city och då passar jag på att följa med och springa lite i affärer i eftermiddag.

Det kommer att bli en bra dag.




  



Dagens citat


"Det är den som går vilse som finner de nya vägarna."


källa: Niels Kjaer



 




 

Dagens Ordvits


- Nu brinner det i knutarna!!


- Det var illa, för brandkåren är på repövning!





Kloka ord ... ...kan man läsa ganska ofta på Facebook. Trevliga personer allihopa som tillhör min vänkrets. Har faktiskt aldrig läst något elakt någon gång därute ... Ingen som framhåller sig själv och försöker imponera på andra. Nää, helyllemänniskor allihopa och alltid får man lära sig något nytt ... Idag har en vän skrivit: Man blir inte renare själv för att man skitar ner andra. Visst är det kloka ord?? Tänk om rätt personer för en gångs skull kunde ta till sig dessa ord och verkligen tänka på vad orden säger ... Det är ju så tydligt och så enkelt.


   



Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

Av Ulla - 24 april 2012 11:43

Tisdag 24 april


Namnsdag Vega

  

Hoppsan oj hejsan.



Så kom han då igen, min värsta ovän. Inga lås verkar hålla honom utanför, han slinker in när jag minst anar det. Det var bara knappt två veckor sedan han hälsade på sist, herr Migrän. Han är en våldsam man och han däckar mig omgående. Vi för en jämn kamp om min livsgnista, och det är svårt att säga vem som slutligen kommer att avgå med segern!


God Förmiddag,,,,,jag dricker mitt kaffe och macka till sopbilens muller och gnissel och fåglarnas kvitter. På gården städas det med en massa gubbar som gör fint. Solen skiner och det är 12 grader varmt. Ljuvligt !

Dagen startade som sagt med en migränattack vid 4 i morse,,,,men jag lurade den jäkeln,,,ha ha. Han försvann efter ett tag. Tack snälla. Drack även kaffe vid fem i morse efter att bombaderat herr Migrän med Zomig nässpray. Men nu så är han borta så morgonen blev lugn och lång. Har blundat en stund.Snart skall vi ut och handla lite småsaker sedan skall jag träffa lite gamla arbetskamrater till eftermiddagen och prata och äta. Skall bli roligt.


 Lever på HOPPET som vanligt.






Nu skall jag träna,,,,,



   


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

Av Ulla - 23 april 2012 12:32



Måndag 23 april


Namnsdag Georg Göran


Hej hej denna måndag. Solen skiner efter att det regnat en massa.


Idag på morgonen efter frukosten körde vi till affären med mamma så hon fick handlat innan vi körde hem henne. Hon var nöjd med sin helg. Gårdagens 2årskalas var roligt tänk att vara så pigg och så plötsligt blir man trött efter presenter,blåsa tårtljus och allt.


Nu skall vi ha en lugn dag har precis rullat köttbullar och stekt,potatis skalade.....ja det blir köttbullar och potatismos idag med lingon,,,,,


Hoppas din helg varit bra,,,,och att din måndag blir bra.


  Fånga Dagen !  



  



Sann glädje är en allvarlig sak.


Seneca

Av Ulla - 22 april 2012 10:22

Söndag 22 april


Namnsdag Allan Glenn


  


Hallåhallååååå...........


Ett regn har strilat hela nattenoch även nu är det gråtråkigt solen har verkligen försvunnit.


Dagen idag,,,,mamma här och sedan kalas.


Ha en skön söndag.

Av Ulla - 22 april 2012 10:21

Att förlora sin kraft.... .... är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna" Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting. Sen blir man

BLYGER - Orkar inte träffa människor Sen blir man

BUTTER - Ledsen,dämpad & arg. Sen blir man

TOKER - Står inte ut med någonting. Sen blir man

PROSIT - Immunförsvaret har sänkts Sen blir man

KLOKER - Börjar omvärdera livet, man ser livets mening igen. Och slutligen blir man GLADER - man blir stark, man vågar säga nej och man känner glädje igen !!!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards