Alla inlägg den 18 april 2012

Av Ulla - 18 april 2012 14:33





En vacker låt tycker jag.......

Av Ulla - 18 april 2012 09:46


   


Onsdag 18 april


Namnsdag Valdemar Volmar


Nationaldag Zimbabwe


God morgon!


Vad ska jag väl nu berätta för er tro? Dagen började med ett träningspass på gåbandet vi köpt. Att jag sovit gott. Eller bara att jag tror att detta blir en bra onsdag ? Tjjtjaa... Jag har ätit frukost, läser nu en stund, inne o läser bloggar o annat,,,, frukost och morgonpromeand i frisk luft sen dusch,,,,,,,,,,,,,,,,,,Synnerligen ruggigt ute idag, inga vantar ingen mössa … så hanterar optimisten livet och fryser ändan o annat av sig fy ja det var kyligt ute och en sol som inte bestämt sig hur den skall ha det.


Igårkväll fick jag ett samtal om en gammal kvinna avlidit 93 år gammal. Hon var min allra första svärmor när jag gifte mig som väldigt ung. Det var min fd svägerska som ringde hon är idag en av mina bästa väninnor. Min gamla svärmor har följt mig och jag henne. Vi har alltid kommit ihåg våra födelsedagar m.m så kan det bli efter ett långt liv. Pigg in i det sista.


Vad händer mer,,,nja vet inte ännu....

  


Några andra ord denna dag,,,,,,,,,,,,,,,,,,


“Livets Pussel”

Människor är som pusselbitar..

Det finns alltid två som passar ihop..

People are like puzzle pieces ..

There are always two that go great together ..


   


Ha nu en fortsatt trevlig dag den vårdagsonsdag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards