Alla inlägg den 16 april 2012

Av Ulla - 16 april 2012 17:18

 



Tänk så här skulle det vara,,,,

Av Ulla - 16 april 2012 17:16




Ibland.... när du gråter... ser ingen dina tårar.


Ibland.... när du har ont.... ser ingen att du har ont.


Ibland.... när du är bekymrad... ser ingen dina bekymmer.


Ibland... när du är lycklig.... ser ingen att du ler.



Kloka ord eller hur !

Av Ulla - 16 april 2012 08:56

Hej hej denna dag !

   


Härliga måndag! Är det verkligen möjligt? Kan måndagar vara härliga? Ja, ibland.

Det är underbart vårväder ute, det var lätt att gå upp i morse,,,,

Jag hoppas att ni andra "Bloggare" har mer energi och hoppas att ni har haft en bra Helg.

Glöm aldrig bort att ni alla unika och värdefulla.


Tänk på detta: Om du vill att just ditt liv ska bli en magnifik historia, börja då med att inse att det är DU som är författaren och att du varje dag har möjlighet att skriva en ny sida till ditt livsarkiv.







Solen tittar fram idag. De tunga molnen som hängt på himlen ibland på de senaste dagarna med massor av regn verkar ha dragit förbi.


De här sista dagarna har varit snurriga...bokstavligt talat. Herr Migrän har orsakat detta !

Jag har aldrig gillat varken gungor, karuseller eller berg-och-dalbanor. De har bara fått mig att må illa. I ett par dagar har det nästan känts som om jag hade en karusell inmonterad i skallen. Det har snurrat konstant! Snurr snurr men idag känns det bättre.


Idag är jag ovanligt pigg trots att det är måndag då börjar man genast undra varför, istället för att njuta...... Man klarar av det mesta om man låter kroppen få återhämta sig mellan varven.

Idag hade jag planerat in en sådan återhämtningsdag..... men har tagit en kort morgonpromenad alldeles ensam. Maken är på sin sjukgymnastik och akupunktur. Nu blommar snödropparna..och annat...och det bästa i livet är fortfarande gratis! Snart är han hemma och då har jag lovat att kaffet skall vara klart.

Vad händer då mer ? Ja vem vet vad som händer. En lugn dag att fylla med livet och dess händelser och annat.

Funderingar och tankar som alltid finns.


En väninna från förr hörde av sig på telefon igår. Förr träffades vi varje dag. Vi delade livet med varandra i flera år, glädjeämnen, sorger, bekymmer, funderingar, tankar och visioner. Alla stunder var fantastiska på sitt sätt för vi lärde känna och uppskatta varandra. Men så försvann hon med sin nya make. Nu vill hon komma tillbaka till mig.,,,,,,, tiderna förändras, men hon finns kvar....Hennes vrede över mig då hon försvann förstod jag aldrig. Jag sa bara vad jag tyckte och idag har jag fått rätt. Vet inte om jag vill ha henne nära mig igen,,,inte så nära.


   


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....



Lever på HOPPET   



 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards