Alla inlägg den 15 april 2012

Av Ulla - 15 april 2012 16:59

Idag är den dagen på året då de flesta som fötts i Sverige har födelsedag. Så mycket tårtor det kommer att bakas, säljas och ätas idag. Enligt tidningen så blir det mest prinsesstårtor, gräddtårtor och schwarzwaldtårtor. Vi svenskar skulle tydligen vara rädd för nyheter. Det tycker jag inte stämmer alls. Finns väl inte något land mer än Sverige som så snabbt anammar allt från utlandet, eller i varje fall från USA. Spelar ingen roll om det är kläder, musik, mat eller vad som helst. Minsta lilla förskolebarn kan säga något på engelska med amerikanskt uttal. Det är inte bara nackdelar med detta. Svenskarna är kända för att vara bra på att prata och förstå engelska. Men det behöver ju inte betyda att vi måste radera bort allt svenskt. Utlandssvenskar är mycket mer noga att värna om svenskheten.

Det är visst drygt 25 000 människor som har födelsedag idag, men ingen i min bekantskapskrets.

Av Ulla - 15 april 2012 14:44





  Crash! Boom! Bang!   









 

Tog en promeand till,,,,alldeles ensam,,,

I skogen bland alla dofter, ljud och ljus hämtar jag gärna kraft..

Att förstå att det är ok att ha tråkigt är nog det första steget till att njuta.

Det är helt ok att bara vända ansiktet mot solen och tänka på precis ingenting. 

Man behöver inte ständigt uppleva saker.

Man kan faktiskt välja att stanna i nuet.

Jag är i nuet,,,,

Jag vände ansiktet mot solen vilandes mot husväggen,,,,,

Jag njöt och tänkte på ingenting,,,,

En stunds vila mot husväggen i solen var skön.


Nu har dagens middag intagits,,,,,potatisgratäng med lök och bacon/skinka.


Eftermiddagskaffet får dröja en stund.


Skall bara vara,,,slöa, slappa, sitta vid datorn, läsa ,,,,,njuta av denna söndag då ingen huvudvärk härjar,,,,Herr Fibro är ganska snäll också denna dag,,,,


Skön dag !


Bestämmer mig för att fortsätta denna brakänsladagen med ett glas vitt :-) ,,,men väntar några timmar tror jag,,,,ett glas likör till kaffet kanske,,,??? Ok…

Vi kan väl skåla… *Skååååål & Kram

  


"Jag letar bland minnen och bilden känns lycklig Men färgen förvånansvärt blek Och smaken och doften sedan länge förlorad. Är min förmåga att älska så vek?" / ur E. Dahlgrens låt "Människors kärlek"/




Av Ulla - 15 april 2012 10:09

Hej hej,,,   


Hade en mycket trevlig lördagkväll med god mat och dryck och som vanligt är jag trött dagen efter ,,,,seg så att säga. Energin har dock börjat återvända sista dagarna så nu är jag peppad att börja pyssla och fixa hemma. Den här migränen som kommit ofta nu den sista tiden har tagit på mig. Det är en solig morgon i paradiset ,,,ha ha,,,Ja det är vårt paradis. Fast det var dimma på morgonen. Naturen börjar visa sig från sin allra bästa och VACKRASTE sida - det är VÅR! =D 8 grader idag - i skuggan! - och säkert det dubbla i SOLEN och i lä. Helt underbart är det och jag njuter verkligen av Solens värmande strålar dessa dagar. Det spirar och frodas i rabatterna och Fåglarna håller symfoni. Men dom där jäkla måsarna kan vara tysta tycker jag. Ljuvliga tid är NU! =D VÅREN, denna LJUVLIGA tid! ALLT blir ljusare, ALLT blir enklare. Man blir bara så GLAD och LYCKLIG helt enkelt. Och så vet man att man dessutom har hela SOMMAREN framför sig. Kan det BLI bättre!? Yippeee!!! ;-) Har för en liten stund sedan varit ute på promenad med kärleken. Vi var uppe tidigt idag eftersom min kära syster med man skulle iväg till Italien för att hälsa på sin dotter så dom kom med sin bil och vi körde till flygplatsen så nu skall vi ”passa” deras bil tills dom kommer hem på torsdag. Idag blir det ett väldigt lugnt söndagslunk i det här hemmet ,,,,




Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards