Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Ulla - 27 mars 2012 18:42

Att vakna upp till en helt ny dag Man hör fåglarna sjunga, man blir väldigt glad Att höra ungar skratta ut sin spontanitet Man borde vara tacksam över detta i all enkelhet Att se solen lysa upp himmelen den blå Känna daggen när man går ut mot sin tå Att möta en ny dag med en stor passion Det kan vara en liten bit av denna Gudstron Så vad än den har dagen har i sitt sköte Livet är till för att leva enligt Goethe  Din nya dag kan bli den bästa av dagar När du strosar fram bland dessa prästkragar Njut av det som dig bjuds och ta av efterrätten Här gäller det inte att darra på manschetten Rulla istället upp ärmarna och känn sommarens mjuka vind Den vill landa på ditt ansikte och smeka din kind



Bo Grapenskog

Av Ulla - 27 mars 2012 18:40

Av en slump hittade jag de här orden som gick rakt in i själen



Undrar vem som hjälpte mej att finna dom idag, vem ville att jag skulle läsa just dessa ord just nu?


" Livet bara är.   Du måste flyta med det.   Hänge dig åt ögonblicket.   Låta det komma."

Av Ulla - 27 mars 2012 18:39

En ledstjärna på himmelen


Vad finns bakom horisonten, kanske det vi vill ha allra mest En kärlek av det största slaget, detta vill man väl ha som bäst Kan någon förutse sitt öde, det är nog bra att inte få veta Alla människor försöker hitta sitt Samarkand, kanske är det bara att leta Hur man än känner sig vill alla ha den bästa biten av kakan Men inte ska man tro att pengar är allt och att ha en massa “lakan” Utan det viktigaste i livet kan vara det mest udda och triviala Själva livet är som en trädgård, man tar upp sina potatis att skala En ledstjärna genom livet den lyser bara för dig, vart du än går Både när det är rakt fram eller när det är snårigt, är den vår Kan man lita på det som är sagt att en som sår gott, får gott skörda Visst är det så att det man bär inombords, kan ibland bli till en börda Det beslut man tar är viktigt för sin framtid genom det här livet Att man från första stund inte tar allt för helt givet Så låt var dag bli till det bästa och ge massor av kärlek, som bara du kan Då går man genom livet med ett leende och kärleken är en gåva så sann



Bo Grapenskog

Av Ulla - 27 mars 2012 13:25

Att vänta... Ett ständigt brus i huvudet när man väntar...om...om inte... På något viktigt. Om det blir som man önskat eller inte...


  





"Livet är ett val.Valet står inte mellan att uppleva eller undfly smärtan. Utan mellan att leva ett rikt och meningsfullt liv eller att inte göra det. Du har lidit nog nu. Det är hög tid att du slutar grubbla och börja leva."


S.C Hayes -



Det är/var en jobbig dag, precis,,,,som det brukar när jag skall dit.,,, Fy och usch. När man är sjuk tänker man bara på en enda sak - att bli frisk.

Men nu känns det bättre.

Livet är så enkelt ibland. Så underbart i vissa stunder.


Träffade en underbar läkare,,,,,lilla rara Ulla det ser likadant ut som sist,,,,alla värden toppenbra det är lugnt min kära vän. Njut av våren, sommaren och livet,,,,familj vänner,,,,Så ses vi om fyra månader. Ulla LEV LEV livet. Ja så var hans ord på Lungonkologen idag inga förändringar till det sämre och jag är GLAD,,skall leva livet. Trots min lungcanser.


På vägen hem åt vi lunch ute. Härligt.

Nu är vi hemma och känner hur trött jag är alla spänningar har släppt. Fyller på mer kaffe, tar ett djupt andetag... blicken fastnar på nyutslagna krokusar på utsidan.... Just nu pågår livet. Och våren har kommit. På bordet står en fång färgsprakande tulpaner som maken köpte idag.


    



 


Det finns en fara I att aldrig hitta vägen och det finns nått vackert att vandra den ändå


- M. Horn -



 



 



Ha nu en underbar dag,,,,Fånga dagen.

Var rädd om dig.

Av Ulla - 27 mars 2012 05:45

Ge mig styrka!

Eller "wish me good luck".

För idag behöver jag lite mer styrka och mod än vanligt.

Jag är en liten mes idag.

Klockan sju skall jag på provtagning sedan röntgen och sedan träffa doktorn på Lungonkologen.


Tumhållning...


Rädd,,,,Fundersam...Tänker,,,Om? Vad? Stillastående?Mer?


  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards