Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Ulla - 24 mars 2012 10:42

Solen alltså,,,,,den kom och nu är det strålande väder igen,,,,,

Av Ulla - 24 mars 2012 09:16

Ibland när man tänker efter... ... så är JAG glad för att jag är JAG och för att JAG orkar gå upp på morgonen. Att JAG kan se det vackra i naturen som bara exploderar nu. Att jag kan känna doften och t o m acceptera några nysningar och ögonkli. JAG är glad att jag orkar gå upp varje dag.


 Varje ny dag erbjuder oss en fräsch och ny chans att ta itu med livet.


Hej Lördag och alla bloggarvänner !  


Vet ni vad ? Det är sååå dimmigt denna dag och endast 2 plusgrader och igår var det rena rama sommaren. Vädret är allt bra konstigt ibland.

Denna morgon har jag gått på gåbandet, pysslat lite och maken har åkt iväg till Landvetter flygplats för att hämta min kära syster och hennes man som varit bortresta i nästan 4 veckor.

Vad händer då mer denna dag ,,,inga stora planer finns. Agendan är tom resten av dagen. Men det dyker säkert upp något. Jag får väl pyssla vidare till käre maken kommer hem. Kanke borde plocka fram dagens middag ur frysen. Vad ? Hmm,,,fisk får det bli idag. Nä nu skall jag läsa lite andra bloggar.


Ha nu en fortsatt trevlig dag denna Lördag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....



 

Berikande Ord!


Att oroa sig är som att sitta o gunga i en gungstol. Man gör något, men man kommer ingen vart!




    

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards