Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Ulla - 22 mars 2012 17:50



Motgången är ofta en förklädd vän.


Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap på sikt.


(Från en vän som skickat mig ett vykort)

Av Ulla - 22 mars 2012 17:48

Ett slut, en början.

Andas, andas...

Det finns andetag som rymmer en livstid.

I varje andetag, i varje hjärtslag pulserar livet.

Varma andetag mot min hals.

Hårda hjärtslag mot mitt bröst.

Andas, andas....


 

Av Ulla - 22 mars 2012 17:46

Lotusblomman


Ur en duktig flickas spillror växer sakta en kvinna fram

Så som symbolen för kvinnlighet är jag som lotusblomman ståtlig, nyutslagen och kraftfull.

Jag fylls av ljusets kraft mörkret försvinner inom mig jag lyser av skimrande guld.



(Monica Gullberg-Göthberg) (Ur diktantologin "13 poeter söker läsare", Vulkan, 2010)



 

Av Ulla - 22 mars 2012 17:45

"Säg till om jag stör, sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen."


(Eeva Kilpi)


 

Av Ulla - 22 mars 2012 13:08

  God Förmiddag Världen denna torsdag !   


Jag har sovit som en gris i natt trots värk o elände.

Riktigt uppiggad blir jag av att se den stora solen idag, det får upp humöret en hel del när man stiger upp tidigt på morgonen.


Tvättstugan med makens hjälp.


Sjukgymnastik och promenad.


Omplantering av några blommor.


Bakat liten kaka.


Promenad.


Lite träning hemma.


Min dag idag och klockan är inte så mycket ännu.


Att ha lite tankar…som snurrar och virvlar lite grann.

Undra lite, men tro på att en känsla är rätt.

Glädjas en aning, hoppas och le.

Tro på att det goda ska segra. Så kan en dag också vara.


  

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


 

Dagens citat


"Jag kan motstå allt utom frestelse."


källa: Oscar Wilde




 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards