Alla inlägg den 21 mars 2012

Puh

Av Ulla - 21 mars 2012 13:59

Glöm inte att en svans är en svans - och inte bara en extra stump där bak.


Kategori: Nalle Puh

Av Ulla - 21 mars 2012 13:58

- Kråkan satt i ett träd hela dagen utan att göra någonting.

- En liten hare kom förbi och frågade: Kan jag också sitta stilla hela dagen utan att göra någonting? - Klart du kan, svarade kråkan. - Haren satte sig under trädet och satt där stilla hela dagen. Plötsligt kom en räv och käkade upp haren. - Historiens lärdom: Ska du sitta hela dagen utan att göra någonting ska du sitta på en hög position.

Av Ulla - 21 mars 2012 13:47

Hej igen !  


Äntligen är  huvudvärken borta.


En promenad och lite handling så försvann den,,,,,,,,, må det ta lång tid innan den kommer åter.


Nu njuter jag av dagen inne,,,,solen skiner från en klarblå himmel och det är 11 grader varmt. Plötsligt blir det jobbigt med kläder.


Maken inhandlade häromdagen ett gåband så nu kan vi gå inne ,,,,,,,behöver inte gå ut ...ha ha,,,,men det är bra jag kan träna oftare för min lungkapacitet är inte så bra,,, så nu går jag hemma , tränar annat hos min sjukgymnast,,,,,men tar givetvis ändå en promenad ute,,,ljuset måste man ha.

Nu har vi ätit fruktsallad till lunch och en hård macka o kaffe,,, till middag blir det torskrygg o potatis.

Jag har städat några skåp i köket och rensat/slängt.


Nu får Du ha en bra dag. Var rädd om dig.


Fånga dagen.



     


Dagens citat


"Vänskap är som ett bankkonto: man kan inte ta ut gång på gång utan att sätta in något."


källa: Edgar W Howe




Av Ulla - 21 mars 2012 10:06

Gomorron världen,,,,,ny dag med sol. Härligt. 9 grader varmt. Har huvudvärk inne på tredje dagen nu,,,migrän alltså men inte så intensiv utan kan leva drägligt hoppas det väner idag.

Idag har jag inga planer mer än handling och träning.


Ha en bra dag vänner,,,  Återkommer senare,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards