Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Ulla - 19 mars 2012 15:48

Som nu

Jag också ville väl andra och ljusare stigar att gå- andra stigar att vandra förrn mörknaden faller på.

Jag också-skulle man tycka, kunde väl finna en bro som leder om inte till lycka så bara till vardagsro.

Jag också kunde väl hitta en väg bättre än nu.

Det blir lite tradigt att sitta och stirra tillbaks-Som nu.


Nils Ferlin diktade, jag lånade

Av Ulla - 19 mars 2012 15:47



Ögonblicken korsar universum som rop i natten cirklar stjärnorna oändligt stilla rullar evigheten vidare. 


Burman

Av Ulla - 19 mars 2012 15:46

Fibro...


Vad då fibro? Jag har inte än blivit vän med ordet "fibro". Men i vissa sammanhang så istället för att säga hela ordet så blir fibro enklare. Jag tänker inte bli så bundis med fibromyalgin att jag lite käckt kallar den fibro. Eller ? Nä, vårda sina fiender har jag hört, behandla dem respektfullt... sina vänner ger man smeknamn....

Jag har ont.

Jag vill krypa ur min kropp.

Av Ulla - 19 mars 2012 15:42

Hör hur västanvinden susar … Vårvindar friska leka och …, ja leka …

Jag går här hemma och nynnar på en gammal vårvisa och får vibbar av en svartvit film med Sickan Karlsson. “Hör hur västanvinden susar” heter den.

Ja ja kanske ni kommer ihåg. Eller är vi för unga kanske ? Minnen ! Gamla minnen ?

Minns du ?

Kommer ni ihåg rockringarna man lekte med som liten? De var av plast, ihåliga och ganska lätta. Jag lekte otroligt mycket med min i 10-årsåldern. Man svängde ringen runt midjan, runt armarna, runt halsen. Snurrade den runt ena foten medan man hoppade över den med den andra. Kastade iväg den med skruv så den kom rullande tillbaka o.s.v

Vilka minnen.

Idag såg jag några flcickor som försökte men vinden tog tag i rockringen. Rockringen,,,det är vår det.


Attans vad det blåser denna dag. Inget kul. Men det blev kaffe och semla på Café Kringlan idag med vännerna.



Av Ulla - 19 mars 2012 10:30

Godmorgon Sverige,,,,Måndag en ny dag och en ny vecka,,,,



Det kan man väl säga fast klockan blivit 10.30 Mediterat. Har varit ute och gått en långpromenad med mig själv. Maken är på sjukgymnastik. Helgerna går fort. Våren är i luften.. Inte bara där :-) Det mesta börjar ha fått fnatt, både roligt och mindre.. Det piggar verkligen upp! Att sedan fåglarna kvittrar och vårlökarna spirar både här och där gör ju inte saken sämre :-) Hmm fast det blåser som attan. Den här veckan lovar de mer värme och sol.


Nåväl,,,denna dag skall vi träffa några goda vänner på kafé och äta semla.


      



Jorden kan du inte göra om. Stilla din häftiga själ. Endast en sak kan du göra: en annan människa väl. Men detta är redan så mycket att själva stjärnorna ler. En hungrande människa mindre betyder en broder mer.


-Stig Dagerman -


 



     


Don´t think about making art, just get it done. Let everyone else decide if it´s good or bad, whether they love it or hate it. While they are deciding, make even more art.


-Andy Warhol-


  



Det behövs tystnad, det behövs lugn. För tillväxt behövs tid. Ingenting växer på en åker som ständigt plöjs upp.


- Mari Aulanko -


 


   

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna Måndag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards