Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Ulla - 9 mars 2012 17:34

Vissa ord,... kommer  från "ingenstans" och träffar en med full kraft.

Som Kärlekens geografi.

Nina Bouraoui är en sann ordkonstnär. Som om hennes ord beskriver mina egna känslor och upplevelser. "Jag tänkte att jag hade tagit miste, att ... inte finns,  att den skapas av ögonblick av hänförelse och sedan skingras som en näve sand som kastas för vinden."



N Bouraoui

Av Ulla - 9 mars 2012 17:32

Det finns de som har förlorat för att de försov sig Jag förlorade för att jag var vaken och vaktade över en tidigare dröm Så lät jag dig gå in i rummet och ut ur det som en tillfällig gäst när du i själva verket var mitt hem Hur dömer Gud sådant försummelse i tjänsten Oavsiktligt dråp. Vållande till annans död Hur skilja mellan bödeln och hans offer när bägge två skakar av samma lust Hur skilja mellan det liv som blev och det som inte gjorde det när det ena är orsak till det andra


- Theodor Kallifatides -

Av Ulla - 9 mars 2012 17:31

När natten kommer står jag på trappan och lyssnar, stjärnorna svärma i trädgården och jag står ute i mörkret.

Hör, en stjärna föll med en klang!

Gå icke ut i gräset med bara fötter; min trädgård är full av skärvor.


- Edith Irene Södergran -

Av Ulla - 9 mars 2012 17:30


"Livet är ett val. Valet står inte mellan att uppleva eller undfly smärtan. Utan mellan att leva ett rikt och meninsfullt liv eller att inte göra det. Du har lidit nog nu. Det är hög tid att du slutar grubbla och börja leva."


S.C Hayes -

Ord

Av Ulla - 9 mars 2012 17:29

En varm hand.

Ett varmt bo.

En varm kofta att trä på de isande tankarna.

En varm kropp att trä på kroppen.

En varm själ att trä på själen.

Ett varmt liv att trä på det isande livet.


Sonja Åkesson -

Av Ulla - 9 mars 2012 11:59

Av Ulla - 9 mars 2012 09:22

Hej hallååå,,,,,,  


Så har vi FREDAG.


Jag har vaknat rätt tidigt idag och verkar gå in i en sån där arla morgonperiod igen då jag måste väcka tuppen....ha ha. Men det gör inte så mycket för jag hinner mer. Även om jag har dåligt i kroppen och så får man njuta av dagarna som blir ljusare och ljusare och närmar sig våren.

Men här startade vi tidigt alla fall jag har tvättstugan.

Idag ska jag ta itu med tvätten som väntar på att bli vaskad. och maken har gått iväg till sonens lägenhet där det skulle komma hantverkare någon gång mellan 7.30-16.00 ?? Framtidens bredband skall installeras och det tar många timmar. Han jobbar sonen och eftersom vi bor ganska nära är det bättre att gå dit istället för att släppa in okända. Troligen samma folk som var hos oss och förstörde hallen. Bäddat rent i vårt rum och skurat toan. Jobbigt att hänga lakan,,,gör ont.


Nej.. Nu ska jag inte bli sittandes här...och svamla. Det är mycket att göra och dagen  räcker inte hur länge som helst.


En skön Fredag till er alla önskar jag!



 



 Hop hopp,,,,lever på hoppet

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards