Alla inlägg under februari 2012

Av Ulla - 18 februari 2012 15:17

Det finns två sätt att leva.

Det ena är som om ingenting är mirakel.

Det andra är som om allting är mirakel.



ALBERT EINSTEIN

Av Ulla - 18 februari 2012 15:15

 ”Frukta den som dricker vatten och minns i morgon vad vi sade” Grekiskt ordspråk

Av Ulla - 18 februari 2012 11:31

Hej hej,,,,,en lördag med blåst, regn, snö och förmodligen svinhalt ute. Inget kul väder alltså.


Men har vi satt en bulldeg på morgonen,,,,,,,,,,,,haft en lååång frukost,,,,,,,läst tidningen och nu skall det bli andra bullar.


Kikar in igen,,,,ha en bra dag,,,

Av Ulla - 17 februari 2012 15:23

Ibland är man förvirrad. Och ibland är man...förvirrad.  

Av Ulla - 17 februari 2012 12:45

När världen säger ”Ge upp!” viskar Hoppet: ”Försök en gång till!



– OKÄND -


  

Av Ulla - 17 februari 2012 12:41

Goddagens !


Ännu en härlig dag är kommen! Gårdagens har vi lagt undan. Idag börjar en ny dag med nya utmaningar. Denna dagen är solig som bara den och några plusgrader. Efter en lätt frukost for vi till min mamma och hämtade henne så hon fick storhandla det blev både ICA, ÖB, Apoteket och till sist Systembolaget,,,(men mamma då) där hon inhandlade lite vin och likör. Väl hemma hos mamma igen så drack vi första dagens kopp kaffe med skink och ostfralla. Sedan var det lite andra småsaker som hon behövde hjälp med. Nu är vi hemma igen och skall ta det lite lugnt senare kommer sonen med räksmörgåsar,,,,han e go vår son. Fredagsmys med räkmacka fast den blir på eftermiddagen för ikväll skall han ha filmkväll hemma hos sig men det är alltid roligt när han kommer....



Några ord kommer jag med denna fredag,,, Ta hand om dig och de som står dig nära… berätta för dom du tycker om/älskar att du gör det…. berätta vad dina vänner betyder för dig… hur viktig han/ hon är för just dig….. Kramas så ofta ni kan…. vi behöver alla värme och närhet le mot människorna du möter så får du förhoppningsvis ett leende tillbaka…



         


Dagens Ord:


Vi ger ut i världen för att söka efter våra drömmar och ideal. Ofta tror vi att vi måste leta på otilgängliga platser efter något vi egentligen har inom räckhåll.


Paulo Coelho

Av Ulla - 16 februari 2012 17:15

Jag gillar verkligen att skriva i min blogg. Jag får skriva precis vad jag vill, hur jag vill och när jag vill. Och jag börjar mina meningar med och hur mycket jag vill. Jag behöver inte välja mina ord efter mottagaren. Behöver inte behaga någon eller ens anpassa mig. Det är det som är poängen med att blogga - det är ett fritt forum. MEN,,,,,varför skall jag ändå få en massa skit för att jag skriver tråkigt eller för att jag skriver om mina sjukdomar,,DU behöver inte läsa,,,gå till en annan blogg istället eller bry dig inte om att titta på min blogg ens.,,,,"om Du nu är bäst, då hade du inte behövt vara här" på min blogg.


Tack till er alla andra som kikar in och inte klagar,,,,,kramar om er,,,,

Av Ulla - 16 februari 2012 13:34

Det är grått ute,,,,snöblandat regn och 1 plusgrader.

Dagen började med frukost framför tvburken och nyheter,,,,samma elände överallt.

Vi for och handlade.

Sedan caffe latte och smörgås i city på kafé.

Kollade lite i affärer.

Nu hemma i värmen igen och har just satt på en köttgryta på spisen som skall få puttra en stund.

Hoppas din dag är bra.

Nu skall jag läsa bloggar.


Kram och ha en bra dag......

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards